Auto Bild: allseason 175/65 R14- rehvid,mis alati püsivad teele (05.2009)



Auto Bild: allseason 175/65 R14- rehvid,  mis alati püsivad teele

Auto Bild: allseason 175/65 R14- rehvid, mis alati püsivad teele

Ükskõik kas tänaval paistab päike, sajab vihma või lund - allseason rehvid lubavad turvalisust ükskõik millistel ilma tingimustel. Kas sellised lubadused vastavad tõele  – seda otsustasid kontrollida ajakirja Auto Bild eksperdid. Testideks võeti üheksa allseason rehve mõõdus 175/65R14, mis testide tulemusel said hinnanguid ulatuses „eeskujulik kvaliteet” kuni isegi „mitterahuldav”.

Hinnanguid moodustati kontrollides rehvid lumel (vedu, pidurid, juhtivus), märja tee peal (veeplaneerimine, juhtivus, pidurid) ja kuival teel  (juhtivus, pidurid, üldine komfort). Võrdlemiseks testeeritavate protektorite nimekirja sisaldati ka ühte suve ja ühte talve rehvimodeli. Vihm võib alata igal aastaajal, sellepärast testil märjal teekattel on otsustav tähendus.

Allseasonrehvidel on käitumise iseärasused veeplaneerimise ajal. Talve ja allseason rehvid enamustel juhtudel „ujuvad ülesse” kiiremini kui suverehvid. Suletud profiil, mis on sarnane talverehvi protektoriga, ei ole võimeline lamellidest ja plokkidest välja pressida piisavat veekogust. Väikese tibutava vihma ajal suverehvidel on palju veenvam ja julgem käitumine.

Testid näitasid, et tõeliselt head ja kvalitatiivsed rehvid allseasons markeeringuga võivad piisavalt hästi ja julgelt käituda märjal asfaldil. Odavate kaubamärkide rehvid Maxxis ja Federal võivad saada tõelise potentsiaalse ähvardusena turvalisusele märgadel linnatänavatel ja maateedel.

Allikas: AutoBild

 

1. Hankook Optimo 4S – „eeskujulik kvaliteet”

Hankook_h730_156x118.jpg

+veenev käitumine, lühike pidurdamistee kuival ja märjal asfaldil, hea veeplaneerimise takistuse reserv, kõige väiksem jooksu takistus.
-kõrgendatud müratase

 

2. Goodyear Vector 4Seasons – „eeskujulik kvaliteet”

GoodYear_Vector_4Seasons_156x118.jpg

 

+Tasakaalustatud erinevate ilmatingimuste jaoks sobiva rehvi eeskuju eriti heade võimetega veeplaneerimisele vastu pidama, väga hea juhtivusega ja madala jookse takistusega.
-natuke liiga pikk pidurdamise tee märjal asfaldil.

3. Sava Adapto – „hea”

Sava_adapto156x118.jpg

+suurepärased sõidu omadused lumel, hea veeplaneerimise takistusreserv, madal jookse takistus.
-liiga pikk pidurdamistee ja mittepiisav auto reaktsioon roolipööramistel kuival teel.

 

4. Toyo Vario V2+ -„hea”

Toyo_variov2_156x118.jpg

+tasakaalustatud koormus, hea vedu märjal ja lumisel teel.
-liiga pikk pidurdamistee märjal ja kuival teekattel, keskmine mugavus.

 

5. Barum Quartaris – „rahuldav”

Barum_quataris_156x118.jpg

+hea vedu teel ja piisavad kaitsereservid veeplaneerimise hetkel.
-mõõdukad sõiduomadused lumel ja pikendatud pidurdamistee nii märjal kui ka kuival trassil.

 

6. Kumho Solus 4 KH 21 – „rahuldav”

Kumho_SolusKH21_156x118.jpg

+lühike pidurdamisetee lumisel teel, vaikne sõit.
-ainult keskmine käitumine märjal teekattel, ebaolulised veelplaneerimisereservid
.

 

 

 7.  Vredestein Quatrac 2 – „rahuldav”

vredestein__quatrac2_156x118.jpg

+dünaamilised sõiduomadused parima käitumisega lumetrassil.
-mitteeriline käitumine märjal ja kuival teel.

8. Maxxis All Season – „ei soovita”

Maxxis_allseason_156x118.jpg

+hea vedu ja lühike pidurdamistee lumel.
-pikk pidurdamistee märjal teel, mitteolulised veeplaneerimise takistuse reservid.

9. Federal super Steel 657 - „ ei soovita ”

Federal_super_Steel_657_156x118.jpg

+lühike pidurdamistee kuival teel.
-kriitiline käitumine manöövride ajal ja ohtlikult pikk pidurdamistee märjal teel, piiratult sobiv kvaliteet kasutamiseks talve tingimustel.

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis