Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012)



Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Hea haardumine kõigis ilmastikutingimustes?

Rehvid peaksid tagama hea haardumise nii suvel, kui ka talvel, nii kuiva kui ka vihmase ilma puhul, ning ka lumes – aastaringsed rehvid muudavad rehvivahetuse protsessi mõttetuks aja raiskamiseks. AUTO BILD paneb proovile kümme aastaringset meistriteost väikeautotele.

„Aastaringsed rehvid”. Nimi iseenesest viitab juba probleemide puudumisele, mis kuulub komplekti. Tegemist on rehvidega, mis kõlbavad sõiduks kevadel, suvel, sügisel ja talvel, ja seda iga ilmaga – olgu see päikesepaisteline, vihmane või lumine. Üldiselt on see vahva asi – Teil ei tule vahetada rehve ega teha oma käsi mustaks, ning rehvide vahetuskomplekti hoidmise vajadus langeb ära. Aastaringsed meistriteosed tagavad hea haardumise ja turvalisuse mistahes ilmastikutingimuste puhul. Kõlab küll hästi, kuid kas see vastab tõele või mitte – seda näitavad meie poolt eri aastaajal ning eri ilmastikutingimustel läbiviidud katsed. Meie kümnel 175/65R14 suurusega katsealusel väikeautote kategoorias tuleb võistelda ühe talverehvi ja ühe suverehviga. Ning neil katsealustel, millel on „M+S” märgis ning mis sobivad ka jääl ja lumes sõiduks vastavuses sellistele rehvidele esitatavate nõudmistega, tuleb võidelda ka kesksuvise 35-kraadise kuumusega – siis saame näha, kus on nende võimaluste piir. Kiiruselt 100 km/h kiirpidurduse simulatsioonitesti puhul osad neist saavad tagada Teile topelt turvareservi isegi pooleteise auto pikkuse võrra. Ent probleemne juhitavus kurvides ja nõrk mänööverdus kõverates teelõikudes võivad  segada sõidust mõnu tundmist.

Kümme kraadi, märg tee; ilm on sügise moodi jahe, ning sellistele tingimustele on eri ilmastikutingimuste rehvidel palju kergem vastu pidada. Bridgestone A001 Weather Control и Sava Adapto tagavad sama hea haardumise ja kurvide eduka läbimise kui ka suverehvid. Pidurdamisel peatub A001 rehvidega auto isegi kiiremini, kui suverehvidega. Muideks, see on ainuke katsealune rehv, millel ei ole küljes lumehelbe sümbolit, mis tähendab erilist sobivust lumise ilma puhul.

Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012)
Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012)
Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012) Auto Bild: Lamellrehvide test 175/65R14 (2012)

Miinus viis kraadi ja jäide – kui hakkab vaikselt lund sadama, on aastaringsed rehvid eriti head. Sellistel aladel nagu tõmbejõud, juhitavus kurvides ja pidurdusvõime ei ole talverehvidel praktiliselt mitte mingeid eeliseid. Jääl ja lumes on aastaringsed rehvid, välja arvatud nõrgemad Herse 4Season rehvid, nagu kala vees.

Kui Teil on väike auto ning Te sooviksite leida mugava ja soodsa võimaluse kasutada vaid ühte rehvikomplekti aastaringselt, siis kõige mõttekam oleks valida aastaringsed rehvid. Samas Teil tuleks arvestada seda, et mõnel alal ei tasu loota väljapaistvaid tulemusi, mida suudavad saavutada vaid suve- ja talverehvidest parimad. Samuti ei ole see hea lahendus laiade rehvide eelistajatele ja autospordi armastajatele, kellele meeldib põigelda, ning neile, kes on tihti sõidus. Selleks, et suuta ühendada kõik vajalikud omadused, need rehvid peaksid olema valmis kompromissideks. Kõige paremini see õnnestub Goodyear ja Sava katsealustel. Nende omadused on tasakaalus ning on aktsepteeritavad iga ilma puhul. 

1. koht

Goodyear Vector 4Seasons 82T
Goodyear Vector 4Seasons 82T


Tugevad küljed:
kindel sõidustiil lumes, lühike pidurdusteekond märjal teel, suur turvareserv vesiliu katsetel.

2. koht

Sava Adapto 82T
Sava Adapto 82T


Tugevad küljed:
terav juhitavus ja stabiilne haardumine kurvides iga ilma puhul ning dünaamiline ja lühikese pidurdusteekonnaga spordisõit märjal teekattel.

3. koht

Hankook Optimo 4S H730 82T
Hankook Optimo 4S H730 82T


Tugevad küljed: terav juhitavus, lühike pidurdusteekond nii vihmase kui ka kuiva ilma puhul.

Nõrgad küljed: tsentrifugaaljõu teke märja ilma puhul ja lumes.

 

 

4. koht

Kumho Solus 4 All Weather 86T
Kumho Solus 4 All Weather 86T


Tugevad küljed: tasakaalustatud rehv nii lumise kui ka kuiva ilma puhul, lühike pidurdusteekond lumes.

 

Nõrgad küljed: märja ilma puhul on juhitavus ikka keskmise teravusega.

 

5. koht

Vredestein Quatrac Lite 82T
Vredestein Quatrac Lite 82T


Tugevad küljed: kindel ja terav juhitavus märja ilma puhul, lühike pidurdusteekond kuival teekattel.

 

Nõrgad küljed: tsentrifugaaljõu teke lumes, tühine turvareserv vesiliu katsetel.

 

6. koht

Bridgestone A001 Weather Control 82T
Bridgestone A001 Weather Control 82T


Tugevad küljed: tipprehv just vihmase ilma puhul, millel on dünaamilised sportlikud omadused nii vihmase kui ka kuiva ilma puhul.

 

Nõrgad küljed: sobivus talvetingimustele vaid keskmine.

 

koht

Kleber Quadraxer 82T
Kleber Quadraxer 82T


Tugevad küljed: kindel sõidustiil ja lühike pidurdusteekond lumes.

 

Nõrgad küljed: tsentrifugaaljõu tekke tunnused ja pikk pidurdusteekond märjal ja kuival teekattel.

 

8. koht

Star Performer Winter AS 86T
Star Performer Winter AS 86T


Tugevad küljed: hea tõmbejõud ja lühike pidurdusteekond lumes, kindel sõidustiil vihmase ilma puhul.

Nõrgad küljed: keskmine turvareserv vesiliu katsetel, pikk pidurdusteekond märjal ja kuival teekattel.

9. koht

Tyfoon All Season 82T
Tyfoon All Season 82T


Tugevad küljed: parim talverehv talvetingimuste katsetel, minimaalne veeremistakistus, vaikne.

 

Nõrgad küljed: kehv pidurdusvõime vihmase ilma puhul, päris väike turvareserv vesiliu katsetel.

 

10. koht

Herse 4Season 82H
Herse 4Season 82H


Tugevad küljed: lühike pidurdusteekond kuival teekattel.

Nõrgad küljed: on kohandatud talvetingimustega vaid veidi rohkem kui suverehvid, kehvad omadused isegi lihtsalt märjal teekattel.

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis