Hea haardumine kõigis ilmastikutingimustes?
Rehvid peaksid tagama hea haardumise nii suvel, kui ka talvel, nii kuiva kui ka vihmase ilma puhul, ning ka lumes – aastaringsed rehvid muudavad rehvivahetuse protsessi mõttetuks aja raiskamiseks. AUTO BILD paneb proovile kümme aastaringset meistriteost väikeautotele.
„Aastaringsed rehvid”. Nimi iseenesest viitab juba probleemide puudumisele, mis kuulub komplekti. Tegemist on rehvidega, mis kõlbavad sõiduks kevadel, suvel, sügisel ja talvel, ja seda iga ilmaga – olgu see päikesepaisteline, vihmane või lumine. Üldiselt on see vahva asi – Teil ei tule vahetada rehve ega teha oma käsi mustaks, ning rehvide vahetuskomplekti hoidmise vajadus langeb ära. Aastaringsed meistriteosed tagavad hea haardumise ja turvalisuse mistahes ilmastikutingimuste puhul. Kõlab küll hästi, kuid kas see vastab tõele või mitte – seda näitavad meie poolt eri aastaajal ning eri ilmastikutingimustel läbiviidud katsed. Meie kümnel 175/65R14 suurusega katsealusel väikeautote kategoorias tuleb võistelda ühe talverehvi ja ühe suverehviga. Ning neil katsealustel, millel on „M+S” märgis ning mis sobivad ka jääl ja lumes sõiduks vastavuses sellistele rehvidele esitatavate nõudmistega, tuleb võidelda ka kesksuvise 35-kraadise kuumusega – siis saame näha, kus on nende võimaluste piir. Kiiruselt 100 km/h kiirpidurduse simulatsioonitesti puhul osad neist saavad tagada Teile topelt turvareservi isegi pooleteise auto pikkuse võrra. Ent probleemne juhitavus kurvides ja nõrk mänööverdus kõverates teelõikudes võivad segada sõidust mõnu tundmist.
Kümme kraadi, märg tee; ilm on sügise moodi jahe, ning sellistele tingimustele on eri ilmastikutingimuste rehvidel palju kergem vastu pidada. Bridgestone A001 Weather Control и Sava Adapto tagavad sama hea haardumise ja kurvide eduka läbimise kui ka suverehvid. Pidurdamisel peatub A001 rehvidega auto isegi kiiremini, kui suverehvidega. Muideks, see on ainuke katsealune rehv, millel ei ole küljes lumehelbe sümbolit, mis tähendab erilist sobivust lumise ilma puhul.
Miinus viis kraadi ja jäide – kui hakkab vaikselt lund sadama, on aastaringsed rehvid eriti head. Sellistel aladel nagu tõmbejõud, juhitavus kurvides ja pidurdusvõime ei ole talverehvidel praktiliselt mitte mingeid eeliseid. Jääl ja lumes on aastaringsed rehvid, välja arvatud nõrgemad Herse 4Season rehvid, nagu kala vees.
Kui Teil on väike auto ning Te sooviksite leida mugava ja soodsa võimaluse kasutada vaid ühte rehvikomplekti aastaringselt, siis kõige mõttekam oleks valida aastaringsed rehvid. Samas Teil tuleks arvestada seda, et mõnel alal ei tasu loota väljapaistvaid tulemusi, mida suudavad saavutada vaid suve- ja talverehvidest parimad. Samuti ei ole see hea lahendus laiade rehvide eelistajatele ja autospordi armastajatele, kellele meeldib põigelda, ning neile, kes on tihti sõidus. Selleks, et suuta ühendada kõik vajalikud omadused, need rehvid peaksid olema valmis kompromissideks. Kõige paremini see õnnestub Goodyear ja Sava katsealustel. Nende omadused on tasakaalus ning on aktsepteeritavad iga ilma puhul.