Eriti laiad tagumise telje rehvid annavad autole sportliku välimuse ja parandavad selle dünaamikat. Auto Bild võrdles seitset 255/35 R19 ja 275/35 R19 suurusega rehvi.
Oma testile lisasime veel natuke sõidudünaamikat ‒ panime esiratastele 255/35 suurused rehvid ja tagumisele teljele 19-tollised ülilaiad 275/35. Kahju, et selline rehvide kombinatsioon sobib läbisõidu tõttu vaid BMW M3 ja M4 mudelitele, sest seda varianti on ainuüksi juba välimuse poolest raske ületada.
Meie rehvitestija subjektiivsel hinnangul need ka selliselt end ülal pidasid. Oma ringe sõitsid nad suure entusiasmiga idüllilisel maastikul asuval Wachauringil, mis asub Austria väikelinna Melka lähedal ja mis ka sel aastal valiti testide trassiks. Meie testijaid veenis ja parima hinnangu juhitavustäpsuse ja tasakaalu alal sai Michelin Pilot SuperSport. Maksimaalse piirini jõudes tuleb aga hoolikas olla, sest järsku välja murdnud auto tagaosa valitsemiseks tuleb kiiresti reageerida, keerates rooli vastupidises suunas. Uus Vredestein Ultrac Vorti juhtkäsklustele aga nii kiiresti ja täpselt ei reageeri, kuid esi- ja tagatelje koostöö on vägagi tasakaalus. Lisaks on tal kuival teekattel suurepärane pidamine. Ka Hankooki jätkuvalt tulemusrikas S1 evo koos oma silmatorkava ussikujulise joonega profiilil on veenev oma esitelje hea pidamisega just kurvides, kuid tagumine telg kippus aga kiiresti välja libisema. Märjal teekattel aga on need rehvid omas elemendis, isegi veeloigud ei suuda seda nö rööpast välja viia. Veel paremini sõidavad Vredestein Ultrac Vorti, mis sai ka parima ringiaja märgadel ilmastikutingimustel.
Rehvitesti toetasid Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Vredestein ja Maxxis.
1. Hankook Ventus S1 evo 96Y/100Y: suurepärane |
|
![]() |
Ventus S1 evo on veenev: suurepärane, tasakaalustatud sõiduga, ilma oluliste puudusteta. Märjal teekattel võib ta pidurdamisel end näidata tugevast küljest, sel on kindlalt kõige lühem pidurdusmaa. Väike veeretakistusjõud aitab kütust säästa. |
1. Michelin Pilot SuperSport 96Y/ 96Y: suurepärane |
|
![]() |
Tugevad ja nõrgad küljed: tõeline spordirehv, millel on dünaamilised juhitavusomadused ja suurepärane juhtimistäpsus. Kuival teekattel on selle ületamine peaaegu võimatu, kuid märja ilmaga tahab tagumine telg suuremat tähelepanu. Suurem veeretakistusjõud. |
1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 96Y/ 96Y: suurepärane |
|
![]() |
Tugevad ja nõrgad küljed: tasakaalus sportlase anne koos ohutu sõidu eriomadustega. Märjal ja kuival teekattel kerge tsentrifugaaljõu tendents. Tasakaalustatud reageerimine juhtkäsklustele, lühike pidurdusmaa nii kuival kui ka märjal teekattel. Madal veeretakistusjõud. |
4. Vredestein Ultrac Vorti 96Y/100Y: hea |
|
![]() |
Tugevad ja nõrgad küljed: uus sportrehv, mille sõidudünaamika on veenev nii kuival kui ka märjal teekattel Kurvides täpne juhitavus, tasakaalustatud sõiduomadused. Vesiliu suhtes piiratud vastupidavus, kõrgem veeretakistusjõud. |
5. Continental SportContact 5P 96Y/100Y: hea |
|
|
Tugevad ja nõrgad küljed: Kõrgklassi rehvid, mille juhtomadused on rahuldavad; kuival teekattel (pööretel) juhitavus veidi aeglustatud. Tuntav tsentrifugaaljõud märja ilmaga, kusjuures pidurdustulemused on vaid keskpärased.
|
6. Nankang Noble Sport NS-20 96Y/96Y: rahuldav |
|
|
Tugevad ja nõrgad küljed: hinna poolest soodsad Hiina rehvid, millel on madal sõidumüra tase ja vesiliu testidel väga hea ohutusreserv. Kurvides piiratud pidamine ja konkreetne kalduvus tsentrifugaaljõu saavutamisele nii kuival kui ka märjal teekattel; kuiva ilmaga pikem pidurdusmaa. |
7. Maxxis VS-01 Victra Sport Zero One 96Y/100Y: piisav |
|
|
Tugevad ja nõrgad küljed: uus sportrehv, millel on märjal teekattel spetsiifilised sõidudünaamika puudused; vesiliu testidel minimaalne ohutusreserv, märja ilmaga pikem pidurdusmaa. Pööretel ei ole käitumine tasakaalustatud. |