Auto Bild: Suverehvide suurtest 225/45R17 (2012)
Auto Bild eksperdid viivad läbi juba tavapäraseks saanud suverehvide suurtesti, milles osalevad 50 rehvimudelit.
Kui mitte arvestada turvisemustrite pisemaid erinevusi, on nad kõik praktiliselt ühesugsed. Kuid just postkaardisuuruse kontaktpinna kaudu toimub sõiduki ja teekatte vastasmõju, ning just rehvidest sõltub tihtipeale see, kuivõrd õnnelikult või õnnetult mingi liiklusolukord lõppeb. Kui tegemist on äkkpidurdamisega kuival või märjal teekattel, võivad otsustavaks saada vaid mõned pidurdusteekonna sentimeetrid. Seepärast on esimene distsipliin kõige tähtsam, ning need, kes esimese testiga hakkama ei saanud, järgmisesse enam lihtsalt ei sattunud.
Nagu möödunud aastalgi, võtsid Dierk Möller-Sonntag ja Henning Klipp asja ka seekord ülimalt tõsiselt ning testisid 50 rehvi pidurdustõhusust, seepärast tuli piloodil teha märjal ja kuival teekateel 1700 sõitu.
Auto Bild eksperdid olid sunnitud tõdema, et tulemused olid ärevusttekitavad, eriti just märjal teekattel demonstreeritud sooritused – kui võrrelda parima sooritusega, siis iga kolmanda rehvi pidurdusteekond oli võrdne sõiduki pikkusega, ülejäänutel oli pidurdusteekond veel 4,5m pikem. Täiesti vastuvõtmatut libisemist näitasid Rapid P609 (pluss 22 meetrit) ja Rockstone Radial F105 (pluss 27,7 meetrit). 15 parimat rehvi pääsesid edasi järgmisesse vooru.






Teises voorus oli Auto Bild asjatundjate tähelepanu keskpunktis üks sel aastal Euroopas aktuaalsust kogunud küsimus. Käesoleva aasta novembris ilmuvad Euroopa autokaupluste lettidele uute etikettidega rehvid – nimetatud etikattide ülesandeks on aidata tarbijaid teadlikuma valiku tegemisel. Uus markeering tähendab ka rehvide endi muutust, sest tootjad üritavad neid kohandada uutele nõuetele vastavateks, saamaks etiketil ära toodud kõigi kolme parameetri eest parimaid hindeid. Kuid kas veeretakistusjõudu (külgõõtsumist) on võimalik vähendada, ilma et märjal teekattel demonstreeritav sooritus sellest ei halveneks?
Kütuse kokkuhoid on praegu ülimalt aktuaalne, spetsiaalselt välja töötatud energiasäästlikud rehvid võivad tagada ca 5-7% kütuse kokkuhoiu, kuid tavatehnoloogiate kasutamisel tähendab see vältimatult märjal teekattel demonstreeritava soorituse halvenemist, seega tähendab kütuse kokkuhoiu tagaajamine ohtu turvalisele sõidule. Antud testi tulemustest võite näha, millised tootjad suutsid tagada oma rehvide parameetrite maksimaalse tasakaalustatuse.
Selle aasta parimateks osutusid korraga kaks rehvi - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 ja Nokian Z G2, mis tagavad Auto Bild ekspertide hinnangu kohaselt mitte ainult optimaalse turvalisuse kuival ja märjal teekattel, vaid ka nauditava sõidu, vastates seejuures pikka kasutusiga, ökonoomsust ja hinna/kvaliteedi suhet puudutavatele nõudmistele.
Allikas: AutoBild
1. Kohta
|
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (91Y)
|
 |
+ Väga tasakaalustatud rehvid ilma nähtavate puudusteta + Suurepärane juhitavus ja lühike pidurdusteekond märjal teekattel + Madal veeretakistusjõud (külgõõtsumine)
Hinnang: Eeskujulik
|
2. Kohta
|
Nokian Z G2 (94W)
|
.jpg) |
+ Universaalsed rehvid, lühike pidurdusteekond kuival ja märjal teekattel + Kiire ja täpne reageering roolipööretele + Madal kütusekulu
Hinnang: Eeskujulik
|
3. Kohta
|
Hankook Ventus S1 evo2 K117 (94Y)
|
 |
+ Väga hea haarduvus nii kuival, kui ka märjal teekattel + Täpne reageering roolipööretele + Hea kaitse vesiliu vastu + Tõhus pidurdamine
- Väike kulumiskindlus Hinnang: Eeskujulik
|
4. Kohta
|
Dunlop Sport Maxx RT (94Y)
|
 |
+ Dünaamiline, sportlik sõit kuival teekattel + Hea juhitavus märjal teekattel + Väga hea pidamine kurvides + Lühike pidurdusteekond märjal teekattel
- Väike kulumiskindlus Hinnang : Väga soovitatav
|
5. Kohta
|
Bridgestone Potenza S001 (91Y)
|
.jpg) |
+ Väga hea haarduvus ja lühike pidurdusteekond kuival teekattel + Väga suur kulumiskindlus
- Problemaatiline pöörete teostamine märjal teekattel - Suur kütusekulu Hinnang: Väga soovitatav
|
6. Kohta
|
Continental ContiSportContact 5 (94W)
|
 |
+ Eeskujulik juhitavus ja lühike pidurdusteekond märjal teekattel + Väike kütusekulu
- Kõrge müratase - Kõrge hind Hinnang: Väga soovitatav
|
7. Kohta
|
Pirelli Cinturato P7 (91W)
|
.jpg) |
+ Hästi tasakaalustatud premium-klassi rehvid + Lühike pidurdusteekond kuival teekattel + Väga mugav sõit + Suur kulumiskindlus
- Suur veeretakistusjõud (külgõõtsumine) Hinnang: Väga soovitatav
|
8. Kohta
|
Michelin Primacy 3 (94W)
|
 |
+ Hea pidamine kuival teekattel + Suur kulumiskindlus + Väike veeretakistusjõud (külgõõtsumine)
- Problemaatiline pöörete teostamine märjal teekattel Hinnang: Väga soovitatav
|
9. Kohta
|
Barum Bravuris 2 (91W)
|
 |
+ Väga hea kaitse vesiliu vastu + Väike kütusekuluа + Hea hinna/kvaliteedi suheа
- Problemaatiline pöörete teostamine - Mittekomfortne sõit Hinnang: Väga soovitatav
|
10. Kohta
|
Fulda SportControl (91Y)
|
 |
+ Hea haarduvus märjal teekattel + Lühike pidurdusteekond kuival teekattel + Suur kulumiskindlus + Väike kütusekulu
- Keskpärane juhitavus Hinnang: Väga soovitatav
|
11. Kohta
|
Nexen N8000 (91W)
|
.jpg) |
+ Väga hea katse vesilu vastu + Väga madal müratase
- Väga väike kulumiskindlus - Suur veeretakistusjõud (külgõõtsumine)
Hinnang:Soovitatav
|
12. Kohta
|
Toyo Proxes T1 Sport (94Y)
|
 |
+ Dünaamiline sõit kuival teekattel
- Kehv haarduvus märjal teekattel - Suur veeretakistusjõud (külgõõtsumine)
Hinnang:Soovitatav
|
13. Kohta
|
Uniroyal Rainsport 2 (91W)
|
 |
+ Väga hea kaitse vesiliu vastu + Hea juhitavus märjal teekattel
- Tasakaalustamata parameetrid - Problemaatiline pöörete teostamine kuival teekattel Hinnang : Tingimisi soovitatav
|
14. Kohta
|
BFGoodrich g-Force Profiler (91W)
|
.jpg) |
+ Väga kõrge kulumiskindlus
- Kehv kaitse vesiliu vastu - Problemaatiline pöörete teostamine märjal teekattel - Mittekomfortne sõit Hinnang: Tingimisi soovitatav
|
15. Kohta
|
Kumho Ecsta LE Sport KU39 (94Y)
|
 |
+ Komfortne sõit + Madal müratase
- Aeglane reageering rooli pööretele - Pikk pidurdusteekond kuival ja märjal teekattel - Väike kulumiskindlus - Suur kütusekulu Hinnang: Tingimisi soovitatav
|