Auto Express: 205/55 R16 mõõdus suverehvide test (2013)



Auto Express: 205/55 R16 mõõdus suverehvide test (2012)

Briti ajakiri Auto Express viis läbi oma „Suure rehvitesti“, millest võtsid, lisaks juba tuntud mudelitele, osa ka Nokiani, Vredesteini ja Nexeni rehvid, mis pole veel müügile jõudnudki.

Alates esimesest novembrist kehtestatakse Euroopa Liidus uus märgistussüsteem, mis peab lihtsustama uute väliskummide väljavalimist. Rehvid varustatakse märgistega, sarnastega neile, mida EL-s juba pannakse külmikutele ja pesumasinatele; märgiste ülesandeks on teavitada ostjat sellest, kuivõrd hea on rehv märjal teel haardumise, kütuse kokkuhoiu ja mürataseme poolest. Tootjad ei väsi seejuures kordamast, et uus märgistus ei anna rehvide omadustest täit ettekujutust, täieliku ettekujutuse võivad aga anda konsultatsioonid asjatundjatega ja sõltumatute testide tulemused – selliste, nagu viis läbi tuntud briti ajakiri Auto Express.

See on esimene test Euroopas, mis on viidud läbi pärast seda, kui tootjad kuulutasid uue märgistussüsteemi järgi välja hinnangud oma rehvidele, nii et see on esimene võimalus võrrelda, kuivõrd vastab tootjate hinnang tegelikkusele.

Rehvid võeti Ühendkuningriigis kõige populaarsemas 205/55R16 mõõdus ja nagu Auto Express kirjutab – kuna märgistuses võetakse arvesse rehvide keskkonnasõbralikkust, siis on väljavalitud rehvidest kaheksal kiiruse indeks H (kuni 210 km/h), mis on iseloomulik paljudele „rohelistele“ rehvidele.

Britid kirjutavad, et olid vapustatud sellest, kui palju uusi rehve on käesoleval aastal müügile jõudnud – arusaadavatel põhjustel ei soovi ükski tootja, et tema rehvidel oleksid märgistuses madalad hinnangud, nii et tootjad on kaasajastanud oma tootmisliinid vastavuses uute normidega. Tegelikult polnud Nokian Line, Nexen N'Blue HD ja Vredestein Sportrac 5 testi läbiviimise ajaks veel müügile jõudnudki, kõrgeima reitingu, „A/A“, saanud Pirelli P7 Cinturato Blue rehve polnud aga, väga suureks kurvastuseks, vajalikus mõõdus veel toodetud.

Auto Express naasis testide läbiviimiseks Bridgestone’i testimispolügoonile Aprilias (Roomast lõunas), kus ajakirjanikud viisid ise läbi kõik katsed, väljaarvatud need, kus läheb tarvis erilisi oskusi.

Tuleks märkida ka seda, et rehvid anti tootjate poolt, kuid toimetus teatas, et ostis ka ise kaks juhuslikult valitud komplekti – veendumaks selles, et tootja antud rehvid on samased müügil olevatega. Samasuse kindlaksmääramiseks viidi läbi test pidurdusmaa pikkuse kohta märjal pinnal.

Allikas: Auto Express

1.    Goodyear EfficientGrip   
Goodyear EfficientGrip

 

Verdikt: head, tasakaalustatud rehvid, väga heade näitajatega märjal pinnal; lisaks ka atraktiivne hind.

 

2.    Vredestein Sportrac 5  
Vredestein Sportrac 5

Verdikt: imekspandav tasakaal sõiduomaduste vahel kuival ja märjal pinnal.

 3.     Nexen N'blue HD  
Nexen Nblue HD 

Verdikt: väga head tulemused märjal teekattel. Suurepärane esmaesinemine.

 

4.   Dunlop SP Sport FastResponse
 
Dunlop SP Sport FastResponse

Verdikt: kõrge turvalisus vihmaga, kuid liiga suur kütusekulu ja müra.

 

5.   Nokian Line 
 
Nokian Xline

Verdikt: paljutõotav algus Nokiani uutele rehvidele, mis näitasid end iseäranis heast küljest märjal pinnal.

6.  Continental ContiEcoContact 5  
Continental ContiEcoContact 5

Verdikt: imekspandavalt nõrku tulemusi märjal pinnal ei korva hea haardumine kuival asfaldil ja kütuse kokkuhoid.

7.    Bridgestone Turanza T001  
Bridgestone Turanza T001

Verdikt: suurepärane juhitavus kuival pinnal, karakteristikute üldine ebakõla rikub aga kõik ära.

8.   Michelin Energy Saver+  
 Michelin Energy Saver plus

Verdikt: kui kütuse kokkuhoid on kõik, mida rehvidelt vajate, võtke Michelini rehvid. Mõni asi tuleb aga ohvriks tuua.

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis