Auto Express: 225/45 R17 mõõdus suverehvide test (2015)



Britid testisid 11 suverehvi üheksas kategoorias. Sel aastal pöördusid britid tagasi paljudele pereautodele sobiva rehvimõõdu 225/45 R17 juurde. Niisiis, eksperdid suundusid ebameeldivalt vihmases ja külmas Texases asuvale Uvalde katsepolügoonile.

autoexpress-summer-225-45r17-2015-nm1

Testitud rehvide nimekiri: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiSportContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Falken Azenis FK453, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, GT Radial Champiro HPY, Hankook Ventus S1 evo2 K117, Michelin Pilot Sport 3, Pirelli PZero, Toyo Proxes T1 Sport, Yokohama ADVAN Sport V105.

Ehkki markeeringust on rehvi valimisel abi, annavad need kolm parameetri üksnes osalise pildi, seepärast hinnati rehve üheksa näitaja põhjal. Kõik katsetused peale erioskusi nõudvate vesiliukindluse testide viisid läbi AE piloodid. Veeretakistust mõõdeti Saksamaal asuvas Hannoveri teadusliku uurimise keskuses.

autoexpress-summer-225-45r17-2015-nm3

Esiviisiku testide tulemused on järgmised:

1. Continental ContiSportContact 5

Kokkuvõte: Teine järjestikune võit 17-tolliste rehvide testides – vapustav!

1 Continental Conti sport Contact 5

Continentali rehvidel on suurepärane juhitavus ja pidurdamisomadused igasugusel teekattel, samuti käituvad rehvid enesekindlalt kuival teel, kus neil on kiirendamisel märksa parem haarduvus kui mitmetel konkurentidel. Erinevalt Dunlopist sai Continental hästi hakkama ka sügavate lompidega. Michelini vastu nad ei saa, ent kõigist teistest olid üle. Müratestides jäi Continental neljandale kohale, nende ainsaks nõrgaks kohaks oli liiga suur veeretakistus.

2. Dunlop Sport BluResponse

Kokkuvõte: Teine koht läks teenitult rehvidele, mis sobivad eriti hästi autojuhtidele, kes peavad läbima pikki vahemaid.

Dunlop-SportMaxx-BluResponse

2013. aastal toodetud Dunlopi rehvide väljatöötamisel on ilmselgelt arvestatud euromarkeeringu nõuetega, seepärast pole midagi üllatavat, et need olid veeretakistuse testides teistest paremad. Juhitavus oli ühtviisi hea nii kuival kui ka märjal teel, täheldada võis ainult tagarataste väikest kontrollitavat libisemist, mis oli kurvi sisenemisel abiks. Müratestis saavutatud poodiumikoht annab tunnistust rehvide heast tasakaalustatusest.

3. Michelin Pilot Sport 3

Kokkuvõte: Tulemused kinnitavad, et Michelini prioriteetide muutumine on rehvidele kasuks tulnud.

Michelin pilot sport 3

Michelini rehvid on endiselt suurepärased ning pakuvad jätkuvalt konkurentsi rehvidele, mille väljatöötamise eesmärgiks on olnud tooteetiketile paremate hinnangute saamine. Nende eripäraks on hämmastav vesiliukindlus. Sirgetel teelõikudel ja kurvides näitavad rehvid erinevaid tulemusi, ent tulid mõlemas testis veenvalt esikohale, saades eriti muljetavaldavalt hakkama just põiksuunalise vesiliuga.
Michelini rehvid olid liidrite seas ka õhema veekihiga testides ning nende ringiaeg jäi võitjale alla vaid ühe sekundiga. Üldkokkuvõttes tagavad rehvid hea turvalisuse ja läbivad 90-kraadise lõpukurvi nii, et rattad maast ei tõuse.

4. Hankook Ventus S1 evo2 K117

Kokkuvõte: Rehvid, millel on suurepärase haarduvus nii kuival kui ka märjal pinnal, samuti taskukohane hind.

3 hankook ventus s1 evo2 k117

Hankooki rehvid tõestavad, et Idamaade tootjad on võimelised Euroopa kaubamärkidele konkurentsi pakkuma. Kolmanda, neljanda ja viienda koha rehvide vahed olid äärmiselt väikesed ning Korea bränd oli tihedalt surutud Vormel 1 rehvitarnija ja tuntud Prantsuse gigandi vahele, mis annab tunnistust Korea rehvide ülikiirest evolutsioonist.
Parimaid tulemusi saavutas Hankook vesiliukindluse testis, kus nad sirgetel ei jäänud maha testi võitjaks tulnud Michelinist, ka kurvides oli mahajäämus väga väike. Paljude konkurentide tulemused olid sootuks kehvemad. Juhitavustestides ja pidurdusefektiivsuse testimisel märjal trekil saavutas Hankook enda jaoks tüüpilised tulemused – need ei olnud küll supervaimustavad, ent liidrite omadele lähedased, seejuures oli kõigi rehvide pingerida neil aladel äärmiselt tihe. Parimatest jäi neid eraldama kolmemeetrine pidurdusmaa ja peaaegu kaks sekundit ringiaega, samas reageerivad nad kiiresti roolikeeramisele ning neil on laitmatu haarduvus kiiretes kurvides ja kiiruse järsu muutmise korral. Meeldivaks boonuseks on kõige madalam müratase salongis.
Kokkuvõte: Rehvid, millel on suurepärase haarduvus nii kuival kui ka märjal pinnal, samuti taskukohane hind.

5. Pirelli PZero

Kokkuvõte: Veteran, kellele moderniseerimine on andnud uue hingamise.

Pirelli P Zero

 

Sellele juba 2008. aastal AE testi võitjaks tulnud veteranile on moderniseerimine andnud uue hingamise. Pikisuunalise vesiliuga saavad Pirellid nüüd hakkama palju paremini, jagades selles kategoorias Goodyeariga viiendat kohta. Teiste näitajate osas on tulemused veelgi paremad – rehvid demonstreerisid parimat haarduvust trekil ning jõudsid poodiumile juhitavustestides ja märjal teel tehtud pidurdusefektiivsuse testides.
Ekspertide hinnangul pakub Pirelli rehvidega sõit tõelist naudingut, sest need reageerivad roolile täpselt ning nende käitumine on ennustatav ja usaldusväärne. Isegi liiga varajase kiirendamise korral kurvist väljumisel on Pirellid suutelised trajektooril püsima. Nii käituvad nad ka kuival pinnal, säilitades haarduvuse laugetes kurvides, kus vähem kompetentsed konkurendid satuvad külglibisemisse.
Seejuures oli Pirelli rehvide müratase nende sportlikust iseloomust hoolimata äärmiselt madal, selles osas jäävad nad alla ainult Hankookile.

Colesa.ru

 

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis