Auto Moto – 185/65R15 mõõdus säästurehvide test (2013)

Prantsuse ajakiri Auto Moto kontrollis, ega vahendite kokkuhoid rehvide ostmisel kujuta endast ohtu turvalisusele.
Rehvide ostmisel tekib paljudel kiusatus valida välja midagi odavamat, sest kokkuhoid võib olla küllaltki oluline juba üleminekul premium klassi rehvide kaubavalikust teise ešeloni brändide toodete juurde. Tuntud tootjate säästubrändide rehvid pole küll nii väljapaistvate omadustega, kuid suudavad endiselt tagada optimaalset ohutustaset. Madalaima hinnatasemega rehvide poole vaadates võib aga kokkuhoid tunduda veelgi ahvatlevam.
Kokkuhoitud rahaga võivad aga kaasneda täiendavad ohud, mis on seotud sellega, et odavad rehvid ei saa sageli kiidelda isegi rahuldava ohutustasemega. Selle veelkordseks kontrollimiseks testisid prantsuse ajakirja Auto Moto eksperdid mitut säästurehvi ja võrdlesid neid premium klassi rehvidega. Premium klassi rehvide osas esinesid juba peaaegu et traditsiooniliselt Continentali rehvid, mida loetakse kvaliteedi etaloniks.
Kõik rehvid soetati kas poest või interneti kaudu. Seejärel testiti rehve kuuel, otseselt turvalisusega seotud alal. EL märgistusega näidatavat mürataset ja veeretakistust ei võetud seekord arvesse, sest eesmärgiks oli nimelt turvalisustaseme kindlakstegemine.
Allikas: Auto Moto
Continental ContiPremiumContact 5 |
I koht |
|
Premium klassi rehvid õigustavad oma staatust lühima pidurdusmaaga kuival ja märjal pinnal, lisaks on need rehvid ülejäänutest kiiremad ning reageerivad teistest kiiremini ja täpsemalt rooli keeramistele. Seejuures väärib märkimist, et vesiliule tõhusamaks vastuseismiseks võinuks Continentali rehvid saada vee laialiajamisega hakkama ka paremini.
|
|
Nexen Classe Premiere 641 |
2 koht |
 |
Koreas toodetud Nexeni rehvidel on väga hea vastupidavus vesiliule (nii piki- kui põiksuunalisele), tõhus pidurdus ja tervikuna kindel käitumine märjal pinnal. Kuna need rehvid on Continentali rehvidest oluliselt odavamad, siis andestati neile mitte just päris rahuldav juhitavus kuival pinnal, mis on tingitud nõrgast haardumisest ja ebapiisavast pööratavusest. Tulemusena saavutas Nexen teise koha – tänu paremale hinna ja kvaliteedi suhtele.
|
|
Semperit Comfort-Life 2 |
3 koht |
 |
Continentali teise järjestuse rehvid saavad kasu saksa kontserni tehnoloogiast, vaatamata märgatavale nõrkusele põiksuunalisele vesiliule vastupidavuse osas. Semperiti rehvid reageerivad piisavalt kiirelt ja täpselt rooli keeramistele igasugustes tingimustes ja, nagu märkisid eksperdid, isegi kogenematu juht suudab neid suurel kiirusel hõlpsasti juhtida. Tulemusena iseloomustati neid kui rehve, mis on mõeldud dünaamilise sõidu austajatele, kes ei ole valmis maksma premium klassi rehvide eest.
|
|
Wanli S1200 |
4 koht |
|
Wanli rehvid, mille protektori muster sobib väga hästi vee kõrvalejuhtimiseks, demonstreerisid üllatavaid tulemusi märjal pinnal, kus nad näitasid üles parimat vastupidavust pikisuunalisele vesiliule. Lisaks sellele teenisid nad välja kiituse tänu käitumise ennustatavusele märjal pinnal, ehki tagumine osa võis olla pidurdamise ajal mõneti ebastabiilne. Wanli rehvid ei suutnud aga sellele tasemele püsima jääda, sest et kuival trassil on neil väga nõrk haardumine esiteljel ja iseäranis nõrk haardumine tagateljel, mistõttu neil rehvidel sõites peab olema väga täpne ja korralik.
|
|
Fulda EcoControl HP |
5 koht |
 |
Fulda rehvid ei valmistanud üllatusi kuival ega märjal teel, ehkki vastupidavus põiksuunalisele vesiliule oli neil ikkagi kõrge ja pidurdusmaa märjal pinnal suhteliselt lühike – tõsi küll, ikka ligi 80 meetrit. Lisaks jääb neil rehvidel vajaka manööverdusvõimest, nii et sportlikku sõidustiili nad ei armasta.
|
|
BFGoodrich g-Grip |
Diskvalifitseerimine |
 |
BFGoodrichi rehvide pidurdusmaa märjal pinnal on premium klassi rehvide omast tervelt 18 meetri võrra pikem, mida on Michelini teise ešeloni rehvide kohta liiga palju. Sellise ebarahuldava tulemuse tõttu rehvid diskvalifitseeriti. Eksperdid märkisid ära ka halba juhitavust märjal pinnal – võimalik et karkassi suure jäikuse tõttu, mis avaldab mõju haardumisele ja reageeringutele rooli keeramisele, mis paneb neil rehvidel sõitja kiiresti närveerima. Sellest on väga kahju, sest et BFGoodrichi rehvid said väga hästi hakkama põiksuunalise vesiliuga, BFGoodrichi rehvide juhitavus kuival asfaldil oli aga üldse selle testi parim.
|
|
Infinity INF-040 |
Diskvalifitseerimine |
 |
Hiinas toodetud rehvid pidurdavad kuival pinnal täiesti vastuvõetavalt, märjal trekil suutsid nad aga peatuda alles pärast hirmuäratavat 92 meetrit. Vahe Continentali tulemusega oli 24 meetrit, mis võrdub peaaegu et ujumisbasseini pikkusega. Lisaks sellele pole Infinity rehvid kuigi stabiilsed ja märjal trassil pole nende käitumine ennustatav, nii et optimaalset turvalisust ei suuda tagada ka need rehvid.
|
|