AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012)



AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012)Tuhanded autoomanikud küsivad ennast iga-aastaselt: „Millised talverehvid sobivad mulle paremini?” Vastata sellele küsimusele pole aga nii lihtne, sest turul on suur hulk pakkumisi, ja valida õige variandi nende seast on päris raske. EÜ rehvikleebised, mis on hiljuti saanud kohustuslikuks, aitavad teha valikut vaid osaliselt, kuna rehvide omadused lumes ja jääl nendest ei nähtu. Ja uue talverehvide komplekti ostmine maksimaalselt soodsa hinnaga ei ole tavaliselt parim lahendus, kuna vägagi paljud odavad rehvid on eelnevates testides läbi kukkunud. Selles testis valab AutoBild valgust rehvide omadustele.

Testimaraton
Selleks, et orienteeruda rehviturul paremini, tuntud Saksa autoajakiri «AutoBild» pani koguni 42 rehvimudelit proovile. Testi eesmärgiks oli selgitada välja parim talverehv kõikide testialuste seas. Testiautoks valiti uus Golf VI, ja alla pandi rehvid suurusega 205/55 R16 H.

Esimesed testid pidid näitama rehvide efektiivsust pidurdamisel märjal ja lumisel teel. Nende testide käigus pidi Golf pidurdama maksimaalselt kiiresti kiiruselt 80 km/h märjal teekattel ja 50 km/h lumes kuni täieliku seiskumiseni.

Esimeste testide tulemused
Peale hädapidurduse testi on selgunud, et paljud testialused ei ole lihtsalt talvetingimusteks mõeldud. Ainult 15 rehvide mudelit on näidanud rahuldavaid tulemusi. Muude seas oli 10 mudelit, mille puhul on esinenud mõned puudused sellise teekatte korral. Ülejäänud 16 on kindlasti libisenud lubatud piirist palju kaugemale, ja nende puhul oli see testimise viimane voor.

Soovid näiteid? Üks selle testi parimaid mudeleid on Semperit Speed-Grip 2 – märja teekatte  puhul vajab see pidurdamisel 40,1 meetrit täieliku seiskumiseni. Seevastu Wanli Snowgrip S-1083 rehvide puhul on pidurdusteekond koguni 56,0 meetrit. Nende rehvide pidurdusteekondade vahe moodustab umbes ühe keskmise reisibussi pikkuse, mis on täiesti lubamatu.

AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012) AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012) AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012)
AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012) AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012) AutoBild: 205/55R16 suurusega talverehvide test hooajaks (2012)

Lõpujoon
Testis edasi jõudnud rehvide edaspidine hindamine oli päris range. Vahetpidamatud katsed kuival, märjal ja lumisel teekattel on nõudnud neilt äärmist vastupidavust, ning on paljastanud kõik nende nõrgad kohad. Tänu kaasaegsetele mõõtmisseadmetele subjektiivsed hinnangud ei ole enam olulised, sest iga rehvi on iseloomustanud tuhanded näitajad.

Kuid mitte ainult rehvide tugevad küljed ei olnud testitud eri teekatetel. Suurem tähelepanu oli pööratud rehvi eeldatavale tööeale ning tööea ja hinna suhtele.

Ja võitjaks on...
Rõõmu teeb asjaolu, et ükski finaali pääsenud testialustest ei kukkunud mitte üheski distsipliinis läbi. Ent on siiski ilmnenud üks kindel testi võitja:

Continental ContiWinterContact TS 850 on pälvinud esimese koha. See sai parimad hinded, ja selle omadused on teistele eeskujuks päris mitmes kategoorias. Pidurdusteekond lumes või kuival teekattel on üllatavalt lühike, juhitavus on suurepärane, ning tõmbejõud on erakorraliselt hea. Seega rehvi nomineeriti 2012. aasta testi võitjaks.

Teisel kohal on Bridgestone Blizzak LM-32. Tänü oma tasakaalustatud omadustele liikumisel, piisavale turvareservile vesiliu testis ning heale mugavustasemele sai see suurepärase hinde.

Sama hinde on saanud ka Michelin Alpin A4 rehvid, mis jõudsid kolmandale kohale. See väga hea ja mitmekülgne rehv on saavutanud häid tulemusi tänu pikale tööeale ja juhitavuse teravusele.

Tasub vaadata ka keskmiste tulemustega rehve, kuna ka nende seas on palju soovituslikke mudeleid. Näiteks, Goodyear UltraGrip 8, mis on seitsmendal kohal. See on eriti hea vihmase ilma korral ja vesiliu testis, ning sellel on hea juhitavus. Üheksandale kohale on jõudnud Nokian WR D3. Seda rehvi võib põhjendatult tunnistada talveeksperdiks, mida tõestavad suurepärased tulemised lumisel teel. Ainuke puudus on see, et selle kuluvus on päris suur, seega tööiga on suhteliselt lühike.

Kolmeteistkümnendal kohal on Kleber Krisalp HP2, mis sai aasta loodussõbralikuimaks rehviks, ning see pakub kõige parema hinna ja tööea suhte. Sellel on väga väike veeremistakistus ja pikk eeldatav tööiga. See on kogunud vähem punkte vaid keskmiste talvetestide tulemuste tõttu.

Viimase koha kõrge välismüra taseme ja oluliste puuduste tõttu märjal teekattel saab Maxxis Presa Snow MA-PW. See oli ainuke rehv, mida peeti tingimisi soovitatavaks.

Allikas: AutoBild

Continental WinterContact TS 850
Continental WinterContact TS 850


Tugevad küljed: suurepärane kõikides talvedistsipliinides; hea tulemus vesiliu testis, madal veeremistakistus; kõrge mugavustase
• Nõrgad küljed:
suured kulud soetamisel

• Koondhinne: suurepärane.

Bridgestone Blizzak LM-32
Bridgestone Blizzak LM-32


• Tugevad küljed: tasakaalustatud juhitavus ja lühike pidurdusteekond mistahes ilmastikutingimustes; pikk tööiga, hea mugavustase
• Nõrgad küljed: mõnevõrra suurem veeremistakistus

• Koondhinne: suurepärane.

Michelin Alpin A4
Michelin Alpin A4


• Tugevad küljed: kindel juhitavus märjal ja kuival teekattel, terav juhitavus, suurepärane läbisõit, madal veeremistakistus
• Nõrgad küljed: kõrge hind

• Koondhinne: suurepärane.

Hankook Winter i*cept RS
Hankook Winter i*cept RS


• Tugevad küljed: kindel juhitavus, hea juhitavus kurvides kuival ja lumisel teel, soodne hind
• Nõrgad küljed:
väike kalduvus tsentrifugaaljõu tekkele märjal teekattel

• Koondhinne: soovitatav.

Semperit Speed-Grip 2
Semperit Speed-Grip 2


Tugevad küljed: dünaamiline juhitavus märjal ja lumisel teekattel, lühike pidurdusteekond vihmase ilma puhul, hea tulemus vesiliu testis, vaikne
• Nõrgad küljed: tsentrifugaaljõu teke kuival teekattel, lühike tööiga

• Koondhinne: soovitatav.

Dunlop SP Winter Sport 4D
Dunlop SP Winter Sport 4D


Tugevad küljed: suurepärased omadused lumes, terav juhitavus kurvides, hea mugavustase liikumisel, madal veeremistakistus
• Nõrgad küljed:
keskmine juhitavus märjal teekattel, lühike tööiga

• Koondhinne: soovitatav.

Goodyear UltraGrip 8
Goodyear UltraGrip 8


• Tugevad küljed: tasakaalustatud omadused lumes, suurepärane tulemus vesiliu testis, terav juhitavus, hea mugavustase
• Nõrgad küljed: suurem veeremistakistus, kõrge hind

• Koondhinne: soovitatav.

Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3
Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3


Tugevad küljed: suurepärane juhitavus parima teravusega kurvides märjal teekattel, madal veeremistakistus
• Nõrgad küljed: keskmine tööiga, kõrge hind

• Koondhinne: soovitatav.

Nokian WR D3
Nokian WR D3


• Tugevad küljed: suurepärane juhitavus stabiilsete omadustega kuival ja lumisel teel, vaikne
• Nõrgad küljed: oluliselt lühem tööiga

• Koondhinne: soovitatav.

Fulda Kristall Control HP
Fulda Kristall Control HP


• Tugevad küljed: tasakaalustatud ja turvaline sõit ning lühike pidurdusteekond lumisel teel, hea hinna ja tööea suhe
• Nõrgad küljed:
kalduvus tsentrifugaaljõu tekkele märjal teekattel, keskmine mugavustase

• Koondhinne: soovitatav.

Falken Eurowinter HS449
Falken Eurowinter HS449


Tugevad küljed: stabiilsed dünaamilised omadused ja lühike pidurdusteekond märjal teekattel, soodne hind
• Nõrgad küljed: keskmised näitajad talvetestides, lühike tööiga, suurem kütusekulu

• Koondhinne: rahuldav.

Firestone Winterhawk 2 Evo
Firestone Winterhawk 2 Evo


Tugevad küljed: tasakaalustatud juhitavus vihmase ilma korral ja kuival teekattel, hea hinna ja tööea suhe
• Nõrgad küljed: pikk pidurdusteekond märjal ja kuival teekattel, keskmine mugavustase, suur veeremistakistus

• Koondhinne: rahuldav.

Kleber Krisalp HP 2
Kleber Krisalp HP 2


Tugevad küljed: parim hinna ja tööea suhe, pikk tööiga, madal veeremistakistus
• Nõrgad küljed: keskmised näitajad talvetestides, väike kalduvus tsentrifugaaljõu tekkele vihmase ilma korral, kõrgem välismüra tase

• Koondhinne: rahuldav.

Uniroyal MS plus 66
Uniroyal MS plus 66


Tugevad küljed: stabiilsed dünaamilised omadused lumes, hea tulemus vesiliu testis
• Nõrgad küljed:
ebakindel juhitavus märjal teekattel, keskmine mugavustase, lühike tööiga

• Koondhinne: rahuldav.

Maxxis Presa Snow MA-PW
Maxxis Presa Snow MA-PW


Tugevad küljed: lühike pidurdusteekond ja dünaamiline sõidustiil lumes
• Nõrgad küljed: tsentrifugaaljõu teke
ja pikk pidurdusteekond vihmase ilma korral, keskmine mugavustase, lühike tööiga

• Koondhinne: tingimisi soovitatav.

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis