Autorevüü: 225/45R17 mõõdus suverehvide test (2013)

Autoajakirja „Autorevüü“ (Авторевю) eksperdid testisid üheksat 225/45 R17 mõõdus rehvimudelit.
Testid viidi läbi Geroteki polügoonil Lõuna-Aafrika vabariigis Pretoria külje all.
Osalejate seas oli rohkesti tippmudeleid — Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico, Bridgestone Potenza S001, Dunlop Sport Maxx RT... arvame nende hulka ka uued soome Nokian Hakka Black rehvid. Korea rehvitööstus on esindatud ülikiirete Kumho Ecsta LE Sport ja Hankook Ventus V12 evo rehvidega. Fulda SportControl rehvid on meie jaoks “tundmatu maa” – need on hästi tuntud Lääne-Euroopas, senini aga nõrgalt esindatud Venemaal. Huvitav oli katsetada ka ContiSportContact 5 rehve, mis asuvad Continentali kaubamärgi reitingutabelis poole astme võrra madalamal tippmudelist ContiSportContact 5P. Huvitav oli vaadata, kuidas need pool astet ennast teel ilmutavad?
Testide tulemuste töötlemise järel sai selgeks, et sellel trassil pole aeg peamine. Ringi läbimise kiiruselt on rehvid peaaegu samaväärsed. Juhtimismugavuse poolest on aga erinevus tunnetatav. Kui Goodyeari ja Pirelli rehvidel läbid kurve kindlalt ja usaldusväärselt, siis Kumho rehvidel võib kõrgpunktist hõlpsasti läbi tuisata või pidurdamisel eksida.
Kartused kummi kõrgendatud kulumise suhtes osutusid aga asjatuteks. Vaatasime pärast sõite kõik kummid läbi ega tuvastanud „kuritegelikku“ kulumist. Sellistel rehvidel sõidaks veel ja veel.

Pärast tulemuste töötlemist ja nende ümberarvestamist pallideks, meie tavapärase kümnepunkti skaala järgi, saime aru, et kinnitus sellest, et „kõik rehvid on ühesugused, ümmargused ja musta värvi“, ei ole sugugi alusetu. Seitsme rehvimudeli lõpphinded erinesid maksimaalselt 0,3 palli võrra, mis osutub tegelikkuses olevat tõenäoliselt allapool isegi kogenud autojuhi „tundlikkusläve“. Seitse mudelit häid, kvaliteetseid rehve. Üldisest massist püüavad välja pääseda vaid kaks komplekti. Märgatavalt alla keskmise taseme olid Kumho Ecsta LE Sport rehvid, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 rehvid aga võitsid meie testi kindlalt. Turvalised ja igas mõttes meeldivad rehvid.
Allikas: Авторевю
1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
Hinne: 9,6 |
 |

|
+ haardumisomadused märjal ja kuival asfaldil + tugev vastupidavus vesiliule + käigu sujuvus + akustiline mugavus
|

|
- keskmised juhitavuse näitajad märjal asfaldil |
|
1. Dunlop Sport Maxx RT |
Hinne: 9,0 |
 |

|
+ madal veeretakistus + haardumisomadused märjal ja kuival asfaldil + akustiline mugavus
|

|
- keskmised juhitavuse näitajad märjal asfaldil - ebapiisav vastupidavus vesiliule
|
|
3. Hankook Ventus V12 evo K110 |
Hinne: 8,9 |
|

|
+ tugev vastupidavus vesiliule + haardumisomadused märjal asfaldil + mugavus
|

|
- ebapiisav juhitavuse usaldusväärsus märjal asfaldil
|
|
3. Fulda SportControl
|
Hinne: 8,9 |
 |

|
+ tugev vastupidavus vesiliule + akustiline mugavus
|

|
- keskmised juhitavuse näitajad kuival ja märjal asfaldil - hind
|
|
3. Continental ContiSportContact 5 |
Hinne: 8,9 |
|

|
+ haardumisomadused ja juhitavus märjal asfaldil
+ akustiline mugavus
|

|
- haardumisomadused kuival asfaldil - juhitavus kuival asfaldil
|
|
6. Pirelli PZero Rosso Asimmetrico
|
Hinne: 8,8 |
 |

|
+ juhitavus märjal ja kuival asfaldil + haardumisomadused märjal asfaldil + akustiline mugavus
|

|
- pidurdusomadused kuival asfaldil - suur veeretakistus
|
|
6. Bridgestone Potenza S001 |
Hinne: 8,7 |
 |

|
+ haardumisomadused märjal ja kuival asfaldil + juhitavuse usaldusväärsus märjal ja kuival asfaldil
|

|
- madal mugavustase - suur veeretakistus
|
|
8. Nokian Hakka Black |
Hinne: 8,7 |
 |

|
+ haardumisomadused märjal ja kuival asfaldil + juhitavus märjal ja kuival asfaldil + mugavus
|

|
- madal vastupidavus vesiliule |
|
8. Kumho Ecsta LE Sport KU39 |
Hinne: 7,8
|
 |

|
+ tugev vastupidavus vesiliule + madal veeretakistus + hind
|

|
- haardumisomadused märjal ja kuival asfaldil - juhitavus märjal ja kuival asfaldil
|
|