EVO: UHP-suverehvide (235/40R18) testimine



EVO: UHP-suverehvide (235/40R18) testimine

     Seekord otsustas evo toimetus testida  235/40R18 rehve. Nimetud rehvidega sõidavad paljud „kuumad” luukpärad ja võimsad sportautod, samuti mitmed teised, vähem rallikad sõidukid.

Testi läbiviimise põhimõtted: antud distsipliinis parima soorituse teinud rehvid saavad 100%-lise hinde, teiste rehvide tulemused arvestatakse välja, lähtuvalt nende soorituste suhtest esikohal oleva rehvi tulemusse. Kokkuvõtliku pingerea koostamisel on subjektiivsete hinnangute osakaal 40%, peale nende võetakse arvesse testide tulemused ja iga rehvi hind.

Sel aastal toimus rehvide testimine Yorkshire-s asuvas MIRA katsepolügoonil, mis on Suurbritannia üheks parimaks taoliseks kompleksiks. Testimiseks valiti Audi S3, mis on «suurepärase juhitavusega ja omab üheaegselt samavõrra suurepärast haarduvust”. Testis, kus kontrolliti kaitset vesiliu vastu, kasutati S3 „lähisugulast” – esisillaveoga VW Golfi.

Juhitavus märjal teel
Tegemist on iga rehvi jaoks ühe tähtsama testiga. Kuival teel on hea juhitavuse ja haarduvuse tagamine tunduvalt lihtsam, kui märjal, seepärast võibki rehvidevahelisi erinevusi märjal teekattel kergemini tunda – ühed näitavad end usaldusväärsetena, teised, seevastu, ohtlike ja mitteusaldusväärsetena.

Parima soorituse tegi Continental. Pirelli ja Michelin jäid Continentalile alla vähem kui sekundiga, Pirelli näitas väga head tulemust ringtestis (ringiaeg kiirusrajal). Järgnes Hankook, mis demonstreeris stabiilselt häid tulemusi. Ringiläbimisaja testis edestas Hankook rehvid Dunlop ja Bridgestone omi, ja kuigi mõlemad nimetatud rehvid ei näidanud liidrite suurepäraseid sooritusi, olid nad üldkokkuvõttes väga prognoseeritavad ja vägagi „Goodyear”-i moodi.

Kaitse vesiliu vastu
VW Golf testiautod sõitsid 6-millimeetrilise veekihiga kaetud trassile, alustades täiskiirendust (algkiirus - 50km/ha) kuni selle hetkeni, kui rataste libisevus oli juba 15%. Antud testis sõltus hea sooritus sellest, kuivõrd hästi olid rehvid suutelised vett rehvi alt välja suruma, seepärast muutub ülioluliseks rehvimuster ja vetteemaldavate rehvisoonte tõhusus.

Märjal teel pidurdamine
Säästurehvide mõningaste vajakajäämiste pärast pole tavasõidu korral ehk vajagi muretseda, kuid äkkpidurduse korral jääb üle vaid loota, et ei Teie, ega Teie taga sõitva  sõiduki juht rehvide pealt ei koonerdanud.

Head sooritust demonstreerisid Goodyear, Hankook, Pirelli ja Michelin (5 esimese rehvi pidurdusteekonna pikkus ei erinenud üle 1m.), Dunlop ja Bridgestone pidurdusteekond oli poole sõiduki pikkuse võrra pikem.

Kuival teel pidurdamine
Nimetatud testis polnud rehvisoorituste erinevused eriti tähelepnuväärsed, tingimused olid pea ühesugused ning kõik rehvid demonstreerisid väga ligilähedast sooritust.

Juhitavus kuival teel
2,9km pikkusel Bedfordi trassil tegid maksimumkiirusega soorituse Bridgestone, Continental ja Hankook rehvidega sõitnud autod.

Pirelli rehvid olid muljetavaldavad oma kindlusega igasugustes olukordades, kuigi tunde järgi võttes ei näidanud nimetatud rehvid sellist haarduvust, kui mõned teised, - märkisid evo asjatundjad. –Eriti võis seda märgata Beckham Esses järsul vasakpöördel, mille Pirelli rehvid läbisid teistest aeglasemalt. Suuresti samamoodi tegid oma soorituse ka Michelini rehvid, positiivseks momendiks oli tundlik rool, kuid seejuures oli haarduvus pööretel halvem, kui teistel rehvidel.

Teetest
Selleks, et välja selgitada rehvide käitumist reaalsetes teeoludes näitavad, võiks võtta ette sõidu tavalistel teedel, kuid seejuures võib teekonna kiirus väga tugevasti varieeruda ning tulemuste täpsuses on väga raske kindel olla. Seepärast viidi test läbi MIRA polügoonil, kus on olemas Suurbritannia teedel esinevad teekattetüübid – alates auklikust ja lõhenenud asfaldist kuni kortsulise betoonkatteni, reaalsete teeolude tagamiseks olid ette nähtud erinevate teekatete põkkekohad, kanalisatsiooniluugid (üle teekatte ulatuvad ja nn.uputatud), samuti paksud eraldusribad.

Michelini rehvid näitasid parimat tasakaalu komfortsuse ja juhitavuse vahel, olles headeks löögileevendajateks, rehvimüra oli minimaalne,  ning rehvid ise reageerisid väga täpselt roolipööretele. Edasi järgnesid minimaalse vahega Hankook, mis said samasugused kõrged hinded juhitavuse ja informatiivsuse eest. Kolmas koht läks Goodyear-ile, mis omas samuti hästitasakaalustatud näitajaid. Pirelli rehvid olid võrdlemisi sarnased Michelini omadega – samasugused komfortsed sõidunäitajad ja hea juhitavus. 

1. vieta

Continental ContiSportContact 3

 Continental ContiSportContact 3


     Hankook ja Goodyear olid esikohale väga lähedal, kuid tänu erinevates distsipliinides saavutatud võitudeseeriale läks võit Continentali rehvidele.
      Nad võitsid kõige rohkem distsipliine märjal teel, demonstreerisid eeskujulikku külgpidamist ja suurepärast ringiaega kiirusrajal, samuti kuival trassil.
     Ebapiisav reageerimistäpsus väikestel kiirustel ei võimaldanud neil teetestis kõrgemat kohta saada, ilma selleta pälvinuksid nad suurepärase lõpphinde.

2. vieta

Hankook Ventus S1 evo K107

Hankook Ventus S1 Evo K107


     Väga kena tulemus Hankook rehvide jaoks, teine koht on auga ärateenitud, sest Hankook Ventus S1 evo on tõesti head rehvid.
      Kuigi Hankook rehvid pälvisid antud testis ainult ühe esikoha – kuival teel juhitavuses – jagades seda Continentali rehvidega, ei oma see erilist tähtsust, sest Hankook rehvid demonstreerisid suurepäraseid sooritusi kõikides testidistsipliinides.

 3. vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2


    Goodyear-i rehvidel on vähe puudusi. Nad demonstreerisid väga head sooritust kuival teel (suurim maksimaalne külgkiirendus, lühim pidurdusteekond) ja mitte vähemhäid sooritusi märja teekattega. 
     Goodyear-i rehvid pälvisid kõikides testided kõrged subjektiivsed hinded, jäädes üldkokkuvõttes õige napilt alla kahele parimale rehvile.

 4. vieta

Michelin Pilot Sport 3

 Michelin Pilot Sport 3


     Kõikides distsipliinides saavutatud kõrged hinded võimaldasid Michelini rehvidel saavutada üldkokkuvõttes neljanda koha.
     Rehvid pälvisid keskmised subjektiivsed hinnangud märjal teel demonstreeritud soorituste eest, seejuures näidati teetestis parimat tasakaalustatust komfortsuse ja juhitavuse vahel.

 

 5. vieta

Pirelli PZero

 Pirelli PZero


    Pirelli esines stabiilselt kõikides testidistsipliinides, kuigi ei saavutanud mitte ainustki esikohta.
      Märkimist väärib  madal vastupanu külgõõtsumise suhtes ja kolmas koht märjal teel toimunud maksimaalse külgkiirenduse testis.
     Samuti demonstreeris Pirelli PZero efektiivset pidurdust kuiva teekattega, rehvid näitasid häid sõiduomadusi, head reageeringut roolipööretele.

 6. vieta

Bridgestone Potenza S001

 Bridgestone Potenza S001


     Bridgestone näitas väga häid sooritusi märjal teekattel, kus neid iseloomustati järgmiselt – „prognoseeritavad, stabiilsed ja usaldusväärsed”, kuival teel demonstreeriti veelgi paremaid tulemusi (parim ringiaeg kiirusrajal).
     Puudused: rehvimüra, ebapiisavalt sujuv sõit, kõrge vastupanu külgõõtsumise suhtes.

 7. vieta

DunlopSPSportMaxxGT

 Dunlop SP Sport Maxx GT


     Dunlop rehvidel õnnestus mitmel korral ette rebida, näiteks märja teega juhitavuse testides, pidurdamisel demonstreeritud kindlate soorituste eest pälvis antud rehvid väga kõrgeid subjektiivseid hindeid.
      Kuival teel ei olnud roolipööretele reageerimine kõige täpsem, tavalisel teel sõites oli rehvimüra ülemäära kõva.

 8. vieta

Vredestein Ultrac Cento

 Vredestein Ultrac Cento


     Varasemates evo testides olid Vredestein rehvid väga kõrgetel kohtadel, seekord läks teisiti.
     Vaatamata üldkokkuvõttes saavutatud 8.ndale kohale demonstreeris Vredestein väga head sooritust kuival teel pidurdamisel, märjal teel sõites olid antud rehvid liidritel päris kannul, pälvides tunduvalt kõrgemaid subjektiivseid hindeid.

 9. vieta

Kumho Ecsta LE Sport KU39

 Kumho Ecsta LE Sport KU39


     Kumho rehvid demonstreerisid keskmisi sooritusi, parim tulemus saadi külgõõtsumistestis.
     Kui kuival teel võis nende sooritusi pidada vastuvõetavateks, siis märja teekatte korral on ebakindlus selgesti tuntav.
     Seepärast ka madalad subjektiivsed hinded.

 10. vieta

Accelera PHI

 Accelera PHI


     Kuigi antud rehvid jäid peaaegu kõikides distsipliinides viimasteks, märkisid evo eksperdid, et Accelera rehvid demonstreerisid madalat vastupanu külgõõtsumise suhtes, võrdlemisi korralikke sooritusi kuival teel ning head kaitset vesiliu vastu.
     Ülejäänud märja tee testidel näitasid Accelera rehvid väga halbu tulemusi – neil oli kõige pikem pidurdusteekond, kehva haarduvuse tõttu jäi mulje, et „tee oleks justkui õliga kaetud”.

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis