Kümme aktuaalsemat 18-tollist rehvi ägedas lahingus märjal ja kuival rajal (03.2011)
Bränditootjad kaasaegne rehvitehnoloogia selles testis konkureerib odavamate rehvidega Kaug-Idast. Test selge tulemusega.
Dierk Möller-Sonntag ja Henning Klipp: Tähelepanu - püüa! Kui ka varustatus suverehvidega võimalik, ei saavuta viimase talve talverehvide mitte jätkumise dramaatilisi mõõtmeid, on soovitatav kiirustada suverehvide soetamisega. Nõudmine kasvab kiiresti, toorainekogused kahanevad.See, kes ei ole rahul teisejärgulise kaubaga või ülejääkidega, peaks nüüd kiiresti tegutseda. Kiiremad juba nüüd kindlustavad endale siiani rikkalikult veel olemasolevaid autotöökodade aeguja peavad läbirääkimisi oma väljavalitud rehvimüüja võimalike „varajase kliendi soodushindadest". Otsustamise abi ja toetust optimaalseks suverehvide valikuks siin, nagu alati suve algul, annab meie aktuaalne rehvi test.
Seekordtestime 225/40 R 18 rehve, mis on praegune standardmõõt sport- ja individuaalselt kohandatavatele sõidukitele. Sellistel sõidukitel, nagu Golf GTI, Focus ST, Audi S3, Octavia RS ja Mazda3 MPS, mida me kasutada testautodeks, need rehvid tagavad haarduvuse teepinnaga.Siiskiüsna erinevate tulemustega, nagu näitasid testi tulemused ja kommentaarid testi protokollis: "Harmoonilise juhtimiskäitumine ja rööbastes stabiilne haarduvus kurvides," ütlevad meie testi spetsialistid Pirelli P Zero kohta. Kannet odavate rehvide Linglong kohta seevastu pigem võib pidada hoiatuseks: "Kriitiline tagatelje külglibisemine pärast sõiduraja vahetamist."
Märjal rajal Hankook Ventus S1 evo ja Goodyear Eagle F1 Asymmetric esitatud ajad on ületamatud, nende juhtimiskäitumine on peaaegu täiuslik. Samuti pidurdades vesisel teel, Hankook rehvil suurepärase haarduvusega veab: koos Pirelli´gab see täispidurdamisel kiirusel 100 peatub juba 55 meetri pärast. Võrdluseks, seda kõige paremat märget märgistame pilootidega ja testautole paigaldasime testi kandidaatrehve – Hiinas valmistatud nimega Linglong. L 688, mis juba juhtimisel märjal teel valmistasid pettumuse, pidurdamisel vaevalt aeglustades, kiirusel 55 testi Mazda tormab märgitud positsioonile mõõda (see ummiku lõpus oleks kiirus, millega oleks rammitud eesseisvat autot) ja alles pärast 24 meetrit peatub.
Ohutusreservid? Ei mingeid! Selle pidurdusrekordiga - meie testis ükski rehv ei ole kunagi pidurdanud halvemini - Linglong veereb otse lõppu. Siin ka selle rehvi suhteliselt soodne hind ei saa midagi muuta. Ka hinna suhtes soodne Falken Ziex ZE 912 pidurdamisel eksib, ja ta kinnitab järeldust, et otsides optimaalsemaid rehve, ihnus ei ole üldse, kuid ohtlik. Kes haarab odavamate rehvide järele, säästab ohutuse arvelt. Seevastu kaasaegne tehnoloogia loob turvalisuse, kuid sellel on oma hind. Tarkadel säästjatel hiljemalt pärast käesolevat testi peaks see olema selge. Üksikasjad üksikute kategooriates ja kandidaatidest lugege pildigaleriis.
Allikas: AutoBild
1. kohta |
Hankook Ventus S1 evo |
 |
• Plussid: sportrehv eeskujulike sõiduomadustega märjal ja kuival sõiduteel. Eeskujulik sõidustiil ja ühtlase liikumissuuna juhtimine märjal teel. Lühike pidurdusteekond märgades ja kuivades tingimustes. Rõõmustavalt madal veeretakistus.
• Miinused: ainult mõõdukas veeremugavus. • Hinnang: eeskujulikud. |
2. kohta |
Pirelli P Zero |
 |
• Plussid: Kõrgekvaliteetne rehv tasakaalustatult sportlike juhtimisomadustega. Eeskujulik juhitavuse täpsus hea tagasisidega ja dünaamiliste sõiduomadustega kuival teel. Lühemad pidurdusteekonnad märjal ja kuival teel.
• Miinused: keskmised vesiliu reservid. • Hinnang: eeskujulikud. |
3. kohta |
Continental Sport Contact3 |
 |
• Plussid: Mitmekülgne talent tasakaalustatud sõidustiiliga kõigis ilmastikutingimustes. Hea juhtimistäpsus ja suunajuhtimine kuival teel. Lühikesed pidurdusmaad märjal teel, rõõmustavalt madal veeretakistus.
• Miinused: mõõdukas veeremugavus. • Hinnang: soovitatavad. |
4. kohta |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric |
 |
• Plussid: dünaamiliselt mitmekesised rehvid väga heade sõiduomadustega märjal teel. Suured vesiliu ohutusevarud, veenev veeremugavus.
• Miinused: suhteliselt kõrge veeremüra, kergelt suurenenud veeretakistus. • Hinnang: soovitatavad. |
5. kohta |
Uniroyal RainSport2 |
 |
• Plussid: vihmase ilma spetsialistid sportrehvide hulgas. Eeskujulikud vesiliu ohutusevarud, lühikesed pidurdusmaad, väga vaikne veeremüra.
• Miinused: hilinenud rooli reageerimine ja juhtimisallumatus kurvides sportliku sõidustiili korral sõites kuival rajal. • Hinnang: soovitatavad. |
6. kohta |
Bridgestone Potenza S001 |
 |
• Plussid: Eksperdid kuival teel dünaamiliselt sportlike sõiduomadustega, hea juhtimistäpsuse ja lühikeste pidurdusmaadega. Hea vesiliu ohutusereserv.
• Miinused: veidi pikenenud pidurdusmaad kuival teel, kõrgendatud veeretakistus, tugevam veeremüra. • Hinnang: soovitatavad. |
7. kohta |
Dunlop SP Sport Maxx TT |
.jpg) |
• Plussid: Tasakaalukalt hea rehv ilma märkimisväärsete puuduste või rõhutatult tugevate külgedeta, hea vesiliu ohutusevaru ja lühikesed pidurdusmaad nii märjal kui kuival teekattel.
• Miinused: veidi allumatu juhitavus kurvides märjal teel, mõõdukas veeremugavus. • Hinnang: soovitatavad. |
8. kohta |
Michelin Pilot Sport 3 |
.jpg) |
• Plussid: head vesiliu ohutusereservid, hea veeremugavus, väike veeretakistus.
• Plussid: mõõdukad juhtimisomadused tugeva kalduvusega juhtimisallumatusele kurvidel märjal rajal, vaid keskpärased pidurdamise tulemused. • Hinnang: soovitatavad. |
9. kohta |
Falken Ziex ZE 912 |
 |
• Plussid: Madal veeretakistus ja vaikne veere.
• Miinused: väga allumatu sõidustiil kurvides, hilinenud juhtimisreaktsioon ja piiratud suuna juhtimine, liiga pikad pidurdusteekonnad märjal sõiduteel, piiratud veeremugavus. • Hinnang: pole soovitatavad |
10. kohta |
Linglong L 688 |
 |
• plussid: vaikne mööduv müra, madal veeretakistus.
• Miinused: sõidustiil, mis on kuival rajal on ebaharmooniliselt allumatu kurvides ja tendentslik koormuse muutustele, ohtlikult pikad pidurdusteekonnad märjal teel, halb veeremugavus. • Hinnang: nõrgad. |