L’Argus – crossover’itele mõeldud 215/65 R16 mõõdus suverehvide test (2013)



L’Argus – crossover’itele mõeldud 215/65 R16 mõõdus suverehvide test (2013)Prantsuse ajakiri võrdles viit „parketisõidu“ crossover’itele mõeldud rehvi.
Euroopas kestab nõndanimetatud parketi crossover’ite või SUV-de turusegmendis jätkuvalt tõeline buum. 2012. aastal tõusis Prantsusmaal nende autode müük 12% võrra ja ehkki see ei pruugi näida nii olulise kasvuna, ei tasuks siiski unustada, et see on toimunud autode sektoris asetleidnud nõudluse üldise languse taustal. Praegu on SUV-de osakaal prantsuse turul 15%, see tähendab, et neid müüakse riigis peaaegu samapalju, nagu kaubikuidki. Pärast Toyota RAV4 turuletulekut 1994. aastal on suurem osa tootjaid tulnud välja ka oma crossover’itega – Nissan Qashqai, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga jne. Seejuures võib selliseid autosid kohata sagedamini linnades kui maakohtades.

Neile autodele pole rehve valida lihtne, sest ka rehvitootjad pole uute rehvide evitamisel laiselnud, pealegi on crossover’ite rehvid alati kallimad, sest neid pakutakse suuremates mõõtudes ja nende tootmisel rakendatakse teisi tehnoloogiaid. Selle kategooria rehvid peavad tagama kõrge mugavustaseme ja hea juhitavuse ning ka stabiilsuse, sest crossover’id on raskemad ja nende raskuskese on kõrgemal kui harilikel sõiduautodel.

L’Argus – crossover’itele mõeldud 215/65 R16 mõõdus suverehvide test (2013) L’Argus – crossover’itele mõeldud 215/65 R16 mõõdus suverehvide test (2013) L’Argus – crossover’itele mõeldud 215/65 R16 mõõdus suverehvide test (2013) L’Argus – crossover’itele mõeldud 215/65 R16 mõõdus suverehvide test (2013)

Rehvide valimisel tuleb võtta arvesse ka seda, kus nimelt rehve kasutama hakatakse. Tootjad pakuvad selles suhtes välja väga erinevaid mudeleid – on rehve vahekorras 70% asfaldile, 30% teedeta maastikule või 90% asfaldile, 10% teedeta maastikule, on aga olemas ka selliseid rehve, mis on nähtud ette sõitmiseks 100% asfaltteedel. Lisaks on saadaval ka nõndanimetatud „rohelised“ rehvid, mis lubavad vähendada mõnevõrra kütusekulu, tänu madaldatud veeretakistusele. Ostja võib premium klassi kaubamärkidest ka eemalduda ja püüda leida väärikaid teise järjestuse rehve, selliseid, nagu olid selles testis Hankooki rehvid.
Lõpphinnang
Lõpphinnangu koostamisel ei võetud arvesse üksnes kõigi läbiviidud katsete tulemusi, vaid ka iga väliskummi hinda. Tänu sportlikule iseloomule hõivasid esikoha Bridgestone’i rehvid, nende hind võib aga kurjalt hammustada. Hankooki rehvid esinesid stabiilselt kõigil aladel, ehkki omadustelt pole need rehvid parimad, on aga odavamad kui Goodyear ja Pirelli. Kaks viimatinimetatut on omadustelt võrreldavad Bridgestone’iga, kuid nende hind on jällegi väga kõrge. Mis puutub Generali rehvidesse, siis tänu meeldivale hinnale jagasid need koos Goodyeari rehvidega neljandat kohta.

Allikas: L’Argus

 

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis