Test World: Suverehvide test suurus 205/55R16 (2012)
Avaldame Test World (Soome) poolt läbi viidud 10 suverehvi testi tulemused. Testitud rehvide nimekiri:Barum Bravuris 2, BFGoodrich g-Grip, Pirelli Cinturato P7, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop SP Sport FastResponse, Goodyear EfficientGrip, Hankook Ventus Prime2 K115, Jinyu YU63, Michelin Pilot Sport 3, Nokian Hakka Blue
Rehvitööstus ei seisa paigal, rehvide väljatöötajad töötavad selle nimel, et parendada nii rehvide üksikuid näitajaid, kui ka rehve kui tervikkomplekse. Autorehvidel on kümneid erinevaid tehnilisi näitajaid ning mingi ühe näitaja parendamine võib kaasa tuua teise halvenemise. Näiteks – märjal teekattel haarduvuse parendamine tekitab probleeme kulumiskindlusega ja veeretaksitusjõuga (külgõõtsumisega). Seepärast seisneb inseneride ees seisev peaülesanne selles, et valida just see suundumus, millele keskenduda antud rehvimudeli väljatöötamisel ja tootmisel. Praegu rõhuvad mitmed firmad ökonoomsusele ja madalale veeretakistusjõule (külgõõtsumisele), mis põhjustab mõnikord turvalisuse vähenemist märjal teekattel sõites.
1. kohta |
Hankook Ventus Prime2 (K115) |
 |
Antud rehvidel on suurepärane haarduvus märjal teekattel, optimaalne juhitavus ja lühike pidurdusteekond. Ainuke nõrkus – järsu triivimise tõenäosus järsul manööverdamisel, kuid tänu väga heale haarduvusele on teekattega kontakti leidmine lihtne. Peale selle omavad Hankook rehvid head kaitset vesiliu vastu ja madalat mürataset. Korea rehvitootja rehvid tulid esmakordselt Soome rehvitesti võitjaks ja seda täiesti teenitult.
|
1. kohta |
Nokian Hakka Blue |
 |
Nokian parendas omi rehve, mis olid juba varemgi headel positsioonidel – tänu sellele kuulub Soome rehvidele antud rehvitesti liidrikoht. Kõige enam pälvis ekspertide kiidusõnu väga hea haarduvus märjal teekattel. Nokian rehve iseloomustab stabiilne pidamine, kiired ja usaldusväärsed reaktsioonid roolipööretele, seepärast „ei üllata antud rehvid juhti ükskõik, millistes tingimustes mitte millegiga». Nõrgad kohad – suhteliselt madal kaitse vesiliu vastu ning kõige suurem veeretakistusjõud (külgõõtsumine) teiste testitud rehvidega võrreldes.
|
1. kohta |
Pirelli Cinturato P7 |
 |
Pirelli rehvid tõusid samuti esikohta jagama, antud rehvid tunnistati parimaiks kuival teekattel. Rehvid reageerisid kiiresti ja täpselt roolipööretele, see tähendab seda, et sõidukit on kerge ja hõlbus juhtida. Peale selle oli Pirelli rehvidel antud kategoorias kõige lühem pidurdusteekond. Märjal teekattel näitasid Pirelli rehvid samuti head sooritust, kuid see oleks võinud olla veenvam ja prognoseeritavam. Müratase oli keskmine, seevastu veeretakistusjõud (külgõõtsumine) – väga madal. Lõpphinnang – väga kvaliteetsed rehvid, mis ühendavad endis kõrge veojõu, manööverdumisvõime ja ökonoomsuse. Esikoht on teenitud.
|
2. kohta |
Continental ContiPremiumContact 5 |
 |
Continental laskis oma uue rehvi välja üsna hiljuti, kuid antud rehv jõudis ennast juba mitmetes testides vääriliselt näidata. Antud rehvid tagavad hea juhitavuse suvalistes oludes, Continental rehvid demonstreerisid väga häid sooritusi kõikides kategooriates, tasakaalustatus on kõrge kvaliteedi tunnus.
|
2. kohta |
Michelin Pilot Sport 3 |
 |
Head rehvid, mis reageerisid roolipööretele sujuvalt ja prognoseeritavalt isegi ekstremaalsetes tingimustes. Veojõud ja efektiivne pidurdamine. Keskmine müratase ja veeretakistusjõud (külgõõtsumine). Kvaliteetsed rehvid ilma oluliste puudujääkideta. |
3. kohta |
Goodyear EfficientGrip |
 |
Kiire ja täpne reageerimine roolipööretele isegi kiirete manööverduste korral. Haarduvuspiir saavutatakse liiga järsult, eriti märjal teekattel Pidurdusefektiivsus – vastuvõetav, kuid ilmselgelt kehvem, kui esikoha pälvinud rehvidel. Hea kaitse vesiliu vastu.
|
4. kohta |
Dunlop SP Sport FastResponse |
 |
Antud rehvid omavad head kaitset vesiliu vastu, samas võivad demonstreerida üpriski ebastabiilset sooritust märjal teekattel, juhitavus järsul manööverdamisel võib olla keeruline ülemäära järskude reaktsioonide tõttu. Dunlop rehvidel on samuti väga suur veeretakistusjõud (külgõõtsumine).
|
5. kohta |
Barum Bravuris 2 |
 |
Madal haarduvus, kehv reaktsioon roolipööretele, mis raskendab juhtimist. Parim saavutus –keskmine sooritus veeretakistusjõu (külgõõtsumise) testis. Muudes kategooriates näitas kehva sooritust, antud rehvil on kõige kõrgem müratase.
|
6. kohta |
Jinyu YU63 |
 |
Haarduvus märjal teekattel pole põhimõtteliselt paha, kuid äkkolukordades kipub see kiiresti kaduma. Kuival teekattel näitavad rehvid enam-vähem usaldusväärset reageerimist roolipööretele, kuid jällegi pole mingisugust garantiid kuival teekattel tehtavate äkiliste vimkade suhtes. Keskmine müratase, veeretakistusjõud (külgõõtsumine) – üllatuslikult kõige madalam.
|
7. kohta |
BFGoodrich g-Grip |
 |
Antud rehvid olid rehvitesti kõige suuremaks pettumuseks. Parimaks näitajaks oli madal veeretakistusjõud (külgõõtsumine). Nimetatud rehvidel oli kõige nõrgem veojõud (kohaltvõtt), väga madal kaitse vesiliu vastu, kehv juhitavus. Märjal teekattel hakkavad rattad kiiresti libisema, tagarattad võivad nii märjal, kui ka kuival teekattel ootamatult triivima hakata.
|