Hankook töötas koostöös tallatootjatega välja kaks kontseptrehvi



Rehvifirma Hankook ja jalatsitaldade tootja Vibram viisid ellu ühise tööstusharude vahelise projekti, mille tulemusi demonstreeriti Frankfurdi autosalongis. Hankook ja Vibram on mitmes mõttes teineteisega väga sarnased. Mõlemalt firmal on seljataga rohkem kui 70 aasta pikkune arengu- ja edulugu, mõlemal on üleilmsed müügivõrgustikud, mõlemad juurutavad oma tööstusharus järjekindlalt innovaatilisi lahendusi. Ja loomulikult on mõlemad spetsialiseerunud maksimaalse haarduvuse tagamisele. Ühisprojekti raames kasutas Hankook uute kontseptrehvide loomiseks Vibrami “hüperfunktsionaalset” disaini, lubades koostööpartneril vastutasuks kasutada jalatsivalmistamisel oma uusimaid rehvitehnoloogiaid. Kokku esitleti viit toodet – kaht kontseptrehvi maasturitele (DynaMIX ja DynaSTRYKE BKL) ja kolme jalatsimudelit.

12038813 1069664049712752 3820799171287276787 o 12006438 1069664129712744 6895221097988919053 o

Rehvide DynaMIX ja DynaSYNC loomisel võtsid Hankooki disainerid Vibrami matkasaabastelt üle elastsed tallaplokid. Seda tüüpi plokid on välja töötatud nii, et nende konfiguratsioon kontaktjäljes võib pinna ebatasasustega kohandudes muutuda. Ka mitme kihi kasutamine võimaldab luua mitmesuguseid kujundusvariante. Rehvide Hankook DynaMIX tootmisel on kasutatud Vibrami loodud tehnoloogiat Ultra-light 3D Cocoon Technology – plokkidesse on integreeritud nailonkiud, mis kaitsevad rehve löökide eest, jaotades löögijõu laiemale pinnale. Lisaks sellele täiustati veojõudu, vastupidavust ja plokkide elastsust, vähendades samal ajal külgkatete massi. Turvisemuster on välja töötatud maastikul sõitmiseks, üksikute plokkide disaini on parandatud sõiduomaduste täiustamiseks. Rehvide pind on poleeritud, mis avaldab Hankooki esindajate sõnul positiivset mõju juhitavusele märjal teel ja võimaldab parandada kontrolli auto üle suurtel kiirustel. Lisaks sellele on külgkatetes lisasüvendid, mis muudavad konstruktsiooni elastsemaks ja parandavad löögienergia jaotumist.
Rehvid DynaSYNC seevastu on oma turvisemustri saanud tuntud Carrarmato taldadelt, mis on välja töötatud haarduvuse parandamiseks mägipiirkondades. Kärjekujuline struktuur tõrjub kivikesi eemale, ennetades kahjustusi ja parandades amortisatsiooni. Külgkatete värvi on võimalik muuta, st valida vastavalt auto värvile. Külgkatete konstruktsioon suurendab plokkide jäikust, ennetades nende pragunemist ja vähendades deformeerumist suurel kiirusel tehtavate manöövrite ajal, öeldi meile Hankookis.
“See ühisprojekt haakub ideaalselt meie püüdega investeerida järjekindlalt tehnoloogilisse innovatsiooni,” märkis Hankooki aseesimees ja peadirektor Seung Hwa Suh.

 

 

 

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis