Tudengid – tuleviku rehvide loojad




Kuigi me oleme juba tuttavad paljude uute kütuste ja tuleviku autode juhtimise ideedega, tundub, et rehvid, mis oleksid mõeldud selliste sõidutingimuste jaoks, ei inspireeri eriti. Ent Korea rehvitootja Hankook on püüdnud seda olukorda parandada, korraldades konkursi „Hankook Tyre Design Challenge“. Pakume selle aasta auhinna saajatele rehvi idee ülevaadet.

Konkursi käigus valitakse mõni rahvusvahelistest ülikoolidest, kus kord kahe aasta jooksul pakutakse tudengitele luua tulevikus potentsiaalselt realiseeritava sõiduvahendi rehvide idee. Rehvide ideed luues tuleb arvesse võtta väga konkreetseid tingimusi, näiteks tootmises tuleb kasutada vähem tooraineid, need peavad olema taaskasutatavad, tõhusad sõitmises ning need „peavad vastama teatud eesmärkidele tootmisvõimsuse alal“.

Selle aasta võistluse korraldas Hankook koostöös Saksamaa Pforzheimi Disaini, projekteerimis- ja majandusülikooliga. Ühe semestri jooksul said Transpordi disaini teaduskonna magistrantuuri tudengid luua enda rehvide idee. Hiljuti toimunud Esseni autonäitusel nimetati  ka konkursi võitjad.

1. koht: „Dakar“, autor: Samir Sadikov

hankook-tyre-design-challenge-2014
See kontseptsioon on mõeldud kasutamiseks enduro võistlustel „Dakar“ stiilis, mil autod peavad liikuma nii maanteel kui ka maastikul. Monoliitse kummi rehvimustri asemel moodustavad rehvi omavahel eraldi seotud kuusnurksed plokid, iga plokk, sõltumata teistest on täidetud õhuga.

Sellise ülesehituse eelised saavad silmnähtavaks olukordades, mil üks plokkidest torgatakse läbi: seda saab vahetada kohapeal ilma selleta, et peaks rehvi tervenisti välja vahetama.

„Dakar“ rehvide idee on illustreeritud allpool nähtavas animatsioonis.



2. koht: „Vent Tyre“, autor: Andreas Hartl

hankook-tyre-design-challenge-2014-1
Seda kontseptsiooni kasutatakse rehvimustri vesiliu tekke ohu vähendamiseks märgadel teedel. Rehvimuster luuakse pideva kummisektsioonina parema veojõu jaoks, selliselt on nähtavad „ventileeritavad“ osad, mille sees on eraldi kummilabad.  Põhiidee seisneb selles, et kui rehve pöörata, siis need kandid saaksid töötada turbiini põhimõtte järgi, juhtides vee rehvi kanalitesse ja seejärel vesi juhitakse külgede kaudu välja.

„Vent Tyre“ on esitletud allpool nähtavas videos, sest väga raske on täielikult ja täpselt kirjeldada sõnadega nende tegevuspõhimõtet.



3. koht: „Konzept Winter“, autor: Lucia Lee

hankook-tyre-design-challenge-2014-2
Vähemal määral kui kontseptsioonis „Dakar“, kuid ka see rehv/ratas on loodud eraldi sektsioonidest, mis standard kasutuses liibuvad teineteise külge, juhul, kui on aga vajalik suurem vedu – eralduvad teineteisest. Niisugune vedu on vajalik lumega kaetud teede läbimiseks.

Hankook pani konkursi veebilehele üles ka ülejäänud üheksa rehvide ideed, kuhu saab, kui klikkida allpool näidatud lingile. Sealt saab näha rehvide ideesid 3D laserpiltide projektsiooniga auto ees, kontseptsioone, mis lubavad vahetada eraldi rehvimustri osad Lego klotside põhimõttel või graafiliselt taasesitada teepinda autosalongis.

http://zukunft.hankookevent.de/

 

 

 

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis