2009 aasta rehvitestis pidid iseennast tõestama 18 talverehvi. ADAC hinnang „Eriti soovitavad“ hinnangu said ka vähem tuntud, hinna poolest soodsamad rehvid. „Soovitav“ diapasoon on rõõmustavalt lai ja variantiderikkas. Ebasoovitavate toodete puhul puudused avaldusid märjal, ehk lumisel teel.
Mõõtude 205/55 R16H toodete valik tulenevat turu suurest osatähtsusest on väga suur, vastavalt, turul toimub tihe võitlus. Seda kajastab ka suur hulk "soovitatavaid" ja "väga soovitavaid" rehve meie kaheksateistkümne rehvi mudeli katsetulemustes.
Kuidas testitakse ADAC? Vaata video (saksa keeles)
Kuiv teekate
Nagu oodatud, kuival teepinnal on valitsev stabiilsus. Yokohama W.drive näitab kõige paremad tulemused, seevastu Pirelli´l, Avoni´l ja Kenda´l on väikesed puudused. Just siin Goodride ei tule toime.
Märg teekate
Siin mingeid puuduseid ei näidanud täpselt pooled testitavatest rehvidest. UltraGrip 7+ saavutas kõige paremad tulemused. Vredestein ja Semperit toodete väiksemad puudused ei võimaldanud saada parimat tulemust.
Vredestein esinevad haardumisprobleemid niiske pinnaga, samuti Yokohama, Kumho, Pirelli ja Firestone toodetel. Akvaplaning Nokian vaieldamatult ei tule toime. Goodride ja Kenda, mõned on „odavast valikust“, näitavad neile iseloomulikud puudulikud sõiduomadused ja ei tule toime pidurdamise ja külgjuhtimisega, samuti ka vesiliuga.
Lumine teekate
Enam, kui pool testitud rehvidest veenvalt tulid toime lumiste teedega. 11 rehvimudelitel lumel ei esinenud ühtegi puudust. Continental ContiWinterContact TS 830 saavutasid kõige paremad tulemused, kohe järgnesid Maloya ja Vredestein. Michelin´il, Yokohama´l, Kumho´l ja Kenda´l esinesid väikesed puudused. Märjal teekatel Avon oli vaieldamatul parem, kui Ice Touring ST, siiski inglased on ilmselt unustanud, mis on lumi. Just selle asjaolu tõttu ilmnenud puudused ei võimaldanud neil saavutada parimaid tulemusi ja neid hinnati kui „tinglikult soovitavaid“. Ja lõpuks, Winterhawk 2 valmistas lumisel teel pettumuse, tegelikult see ei vääri „talverehvide“ nimetust.
Jäätunud teekate
Jälgitakse ka sel hooajal, üldiselt nii Michelin, Uniroyal, Pirelli, Firestone kui ka Kenda toodete tase on veel allpool järelejäänud testi diapasooni taset. See on ka ainus Uniroyal puudus, sellest tulenevalt ta saab hinnangu „soovitav“.
Kiirsõit
Talverehvid kiiruseindeksiga H kuni 210km/h. Rõõmustav, et selles testi vahemikus ebaõnnestumisi ei esinenud.
Kütusekulu
Erandkorras Michelini toode ei näidanud kõige madalamat kütusekulu. Selles testi vahemikus Yokohama W.drive kulutas kõige vähem kütust ja selliselt võrreldes halvima - Hankook W440 Icebear säästis täpselt 5%. Võrreldes seda meie testautoga Opel Astra, see vastab ca´ 0,4 l/100km.
Rehvikulu
Maloya, Kumho, Avon ja Goodride näitasid puuduseid läbisõidus, sealjuures Avon´il olid kõige halvemad tulemused. Kõige suurem läbisõit oli Michelin Primacy Alpin, võrreldes Avon´iga, selle läbisõit oli pea kaks korda suurem. Läbisõit oli Maloya Davos ainuke puudus, sellepärast selle hinnang on „soovitav“.