Auto Motor und Sport: 255/55R18 mõõdus suverehvide test (2011)



Auto Motor und Sport: Тест летних шин размерности 255/55R18 (2011)

Saksa väljaande Auto Motor und Sport eksperdid võrdlevat kaheksat maasturile mõeldud 255/55R18 tüüpmõõdus rehvimudelit.

Suverehvid on esmajoones nähtud ette sõitmiseks kuival ja märjal asfaldil, seejuures ei tohi need jääda jänni ka teedeta maastikul. Seda, kuidas erinevad rehvid sellega hakkama saavad, võib kaudselt lugeda välja juba rehvi kiiruse indeksist. Väljaspool teekatet osutusid liidriteks mudelid indeksiga Y (kuni 300 km/h; Bridgestone, Dunlop, Goodyear ja Michelin Continental, Pirelli ja Vredestein) ja indeksiga W (kuni 270 km/h; Continental, Pirelli ja Vredestein), millel on lihtsam rasket autot mööda veerist edasi tõmmata.

Kõik need rehvid on orienteeritud sõidule asfaldil ning kuuluvad suurte ja võimsate mahturite varustusse. Auto Motor und Sport poolt testitud 255/55R18 mõõdus W/Y rehvid on all väga paljudel mahturitel: BMW X5, Mitsubishi Pajero, Kia Sorento, Porsche Cayenne, Range Rover Sport, Volvo XC 90 ja VW Touareg, samuti testis kasutatud Mercedes ML klassi sõidukid ning selle sugulased, G ja GL klassi Mercedesed.

Auto Motor und Sport: Тест летних шин размерности 255/55R18 (2011) Auto Motor und Sport: Тест летних шин размерности 255/55R18 (2011) Auto Motor und Sport: Тест летних шин размерности 255/55R18 (2011) Auto Motor und Sport: Тест летних шин размерности 255/55R18 (2011)

Teede puudumine
Inimene, kes on ostnud endale sellise auto, ei taha loomulikult teha kulutusi kohe pärast seda, kui teelt väljapoole sõidab. Siin on peamiseks normaalset edasiliikumist võimaldavaks tingimuseks kuiv ilm, sest libedas paksus poris hakkab endast märku andma rehvi protektori muster. Kõik rehvid näitasid üles häid tulemusi liiva ja kruusa kõrvaletõrjumise testis, kusjuures, Continental, Pirelli ja Toyo rebisid end ülejäänutest natukene lahti. Seejuures pole erinevus piisavalt märkimisväärne selleks, et teha otsus rehvide valiku kohta ainult nende katsetuste tulemuste põhjal.

Kuiv ja märg asfalt
Erinevused tulevad märksa tugevamini esile pidurdustõhususe testis. Parimaiks osutunud rehvidel kulub täielikuks peatumiseks kiiruselt 100 km/h kõigest 52,1 meetrit, samas kui halvimad (Toyo) peatavad Mercedese alles 59,3 meetri järel. Märjal pinnal pakkusid erilist rõõmu Dunlop ja Goodyear, mis saavad suurepäraselt hakkama auto suure kaaluga, hoiavad ära ebapiisava pööratavuse ja tagavad lisaks sellele ka juhtimise lihtsuse ja täpsuse. Pirelli ja Vredestein jäid natukene maha, kuna lubavad esirataste kõrvalekaldumist kurvis.

Allikas: Auto, Motor und Sport

1.    Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV  Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: eriti soovitatud
Goodyear-Eagle-F1-SUV

+ Väga head tulemused märjal pinnal läbiviidud testides.
+ Kõrge veeremugavus.
+ Madal veeretakistus.
+ Madal müra.

 - Nõrk  veojõud  liival.
2.    Dunlop SP QuattroMaxx Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: eriti soovitatud
Dunlop-SP-Quattromax 

+ Lühike pidurdusmaa igal pinnal.
+ Hea juhitavus mistahes tingimustes.
+ Kõrge veeremugavus.

 - Kõrgendatud veeretakistus.
 3.     Continental ContiCrossContact UHP Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: eriti soovitatud
Continental-Cross-Contact-UHP 

+ Väga head sõiduomadused mistahes tingimustes.
+ Hea sõidumugavus.
+ Kõrge läbivus teedeta maastikul.

 

 

- Kõrge veeretakistus.
- Suhteliselt pikk pidurdusmaa märjal pinnal.

4.   Pirelli Scorpion Verde
Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: soovitatud
Pirelli-Scorpion-Verde

 

+ Väga hea juhitavus kuival pinnal.
+ Kõrge veeremugavus.
+ Madal veeretakistus.
+ Hea veojõud liival ja kruusal.

 

- Suhteliselt pikk pidurdusmaa märjal ja kuival pinnal.
5.    Vredestein Ultrac SUV Sessanta 
Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: soovitatud
Vredestein-Ultrac-SUV-Sessanta

 

+ Hea juhitavus kuival pinnal.
+ Lühike pidurdusmaa kuival pinnal.
+ Väga kõrge vastupidavus vesiliu tekkele.

 

 

- Pikk pidurdusmaa märjal pinnal.
- Kõrge veeretakistus.

6.  Michelin Latitude Sport Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: soovitatud
Michelin-Latitude-Sport

+ Suurepärane juhitavus ja lühike pidurdusmaa kuival pinnal.
+ Üsna madal veeretakistus.

- Pikk pidurdusmaa märjal pinnal.
- Nõrk veojõud liival.

 

7.    Toyo Proxes T1 Sport SUV Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: soovitatud
Toyo-Proxes-T1-Sport-SUV

+ Hea juhitavus ja lühike pidurdusmaa kuival pinnal.
+ Hea veojõud liival.
+ Kõrge veeremugavus.

 

- Pikk pidurdusmaa märjal pinnal.
- Suhteliselt kõrge müratase.

8.   Bridgestone Dueler HP Sport Väljaande Auto Motor und Sport hinnang: soovitatud
Bridgestone-Dueler-H-P-Sport 

+ Hea juhitavus kuival pinnal ja teedeta maastikul.
+ Kõrge vastupidavus vesiliu tekkele.

- Pikk pidurdusmaa märjal pinnal.
- Kõrge veeretakistus.

 

 

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis