Test World: 205/55R16 mõõdus suverehvide test (2013)



Test World: 205/55R16 mõõdus suverehvide test (2013)Soome organisatsiooni Test World eksperdid testisid kolmeteist populaarses 205/55 R16 V mõõdus suverehvide mudelit.

 

Soomlased märgivad, et viimase suverehvide testi läbiviimise ajal oli peamiseks parameetriks taas kord haardumine märjal teel. Pidurdustee pikkus madala haardumisteguriga pinnal annab piisavalt hea ettekujutuse sellest, kui hästi on tootjal õnnestunud kummisegu koostise valemi koostamine ning protektori konstruktsiooni kavandamine ja mustri parendamine.

Selles testis olid erinevused parimate rehvide vahel küllaltki väikesed ja pidurdamisel kiiruselt 80 km/h mahtusid nende tulemused vaid mõne meetri sisse. Seega, ehkki pidurdusmaa pikkus märjal pinnal on heaks indikaatoriks rehvide üldise kvaliteedi kohta, tuleb siiski märkida, et liidrite puhul olid erinevused selles testis minimaalsed.

Jääkkiiruse määramine märjal pinnal on veel üheks ilmekaks mooduseks, mis aitab mõista, kui head ühed või teised rehvid on. Näiteks oli selles testis kohas, kus Continentali, Dunlopi ja Pirelli rehvid juba peatasid VW Golfi kiiruselt 80 km/h, Bridgestone’i või Nankangi rehvidel liikuva sõiduki kiirus ikka veel 30 km/h. Kui arvutada välja, millised oleksid näitajad pidurdamisel kiiruselt 120 km/h, siis oleksid erinevused veelgi olulisemad ja siis oleks halvimate rehvide jääkkiirus selles kohas olnud juba umbes 50 km/h.

Haardumine märjal pinnal, samuti veeretakistus ja müratase, kajastuvad alates möödunud aasta novembrist uues EL märgistuses, mis on mõeldud teavitama ostjat eelnimetatud kolmest autorehvi olulisest karakteristikust. Nagu Test World’is märgiti, viidi sedalaadi testid läbi vastavuses Euroopa Liidus tavaks saanud standardse metoodikaga, misjärel võrreldi tulemusi tootjate poolt rehvidele pandud hinnangutega. Tulemusena ilmnes, et testide tulemused ja ettevõtete eneste hinnangud mõnevõrra erinesid, kuid mitte enam kui skaala ühe jaotuse võrra, selliseid erinevusi võib aga lugeda lubatava hälbivuse piires olevaiks, sest et väikene testimistingimuste erinevus on siiski olemas.

Test World: 205/55R16 mõõdus suverehvide test (2013) Test World: 205/55R16 mõõdus suverehvide test (2013) Test World: 205/55R16 mõõdus suverehvide test (2013) Test World: 205/55R16 mõõdus suverehvide test (2013)

Pidurdamine kuival ja märjal pinnal

Testid pidurdustõhususe määramiseks märjal pinnal viidi läbi vastavuses EL normidega, mille kohaselt pannakse rehvidele hinded uue märgistamissüsteemi järgi. Muu hulgas võetakse arvesse haardumistegurit ja asfaldi karedust, sõiduki omadusi ja rehvide kandevõimet.

Juhitavus märjal pinnal

Juhitavuse katsed viidi läbi niisutataval, eri liiki kurvidega trekil, mis tähendab seda, et rehvid pidid näitama üles pidurdus- ja kiirendustõhusust, samuti vastupidavust vesiliu tekkele.

Vastupidavus vesiliu tekkele

Hinnati kiirust, mille juures algas rataste libisemine, lõppes kiirendamine ja auto väljus kontrolli alt.

Sõiduomadused märjal ja kuival pinnal

Hinnati rehvide käitumist erinevates olukordades, sealhulgas ootamatu takistustest ümbersõidu ajal. Kõige olulisemateks kriteeriumiteks hea hinde saamisel olid kõrge turvatase ja rooli keeramistele järgnevate reageeringute ennustatavus.

Müratase

Mürataset hinnati seekord subjektiivselt. Auto kiirus tõsteti 100 kilomeetrini tunnis, pärast mida lülitati mootor välja. Piloodid panid hindeid müra valjuse eest ja selle eest, kuivõrd see võib olla ärritav. Hinnati müra nii esimestel kui tagumistel istmetel.

Mugavus

Test viidi läbi ebatasasel, konaruste ja lohkudega pinnal. Hinnati käigu mugavust juhile ja taga istuvatele reisijatele.

Veeretakistus

Katsed viidi läbi laboratooriumi tingimustes, vastavuses EL standarditega. Pärast testide läbiviimist määrati arvuti abil mõju kütuse tarbimisele.

Allikas: Test World
1. Goodyear EfficientGrip Performance Hinne: 9,1

+ Madal veeretakistus
+ Hea juhitavus kuival ja märjal pinnal

 

 

 

 

- Suhteliselt nõrk vastupidavus vesiliu tekkele
2. Continental ContiPremiumContact 5 Hinne: 9,0

+ Hea juhitavus kuival ja märjal pinnal
+ Suurepärane vastupidavus vesiliu tekkele 

 

 

 

 

- Suhteliselt pikk pidurdusmaa kuival pinnal
 2. Nokian Hakka Blue 
Hinne: 9,0

+ Hea juhitavus kuival ja märjal pinnal
+ Madal müratase

 

 

 

 

- Suhteliselt pikk pidurdusmaa kuival pinnal
4. Dunlop Sport BluResponse Hinne: 8,9

+ Kõrge pidurdustõhusus kuival ja märjal pinnal
+ Madal veeretakistus

 

 

 

 

 

- Ebapiisavalt usaldusväärne haardumine järskudel manöövritel kuival pinnal
5. Pirelli Cinturato P7 Hinne: 8,6

+ Kõrge pidurdustõhusus kuival ja märjal pinnal
+ Suurepärane vastupidavus vesiliu tekkele

 

 

 

 

 

- Kõrge veeretakistus
5. Vredestein Sportrac 5 Hinne: 8,6

+ Suurepärane juhitavus märjal pinnal
+ Hea juhitavus kuival pinnal

 

 

 

 

 

- Suhteliselt nõrk vastupidavus vesiliu tekkele
7. Apollo Alnac 4G Hinne: 8,2

+ Võrdlemisi hea haardumine mistahes tingimustes 
+ Kõrge mugavustase 

 

 

 

 

 

- Kõrge veeretakistus
7. Hankook Ventus Prime2 (K115) Hinne: 8,2

+ Kõrge vastupidavus vesiliu tekkele

- Ebapiisav juhitavus märjal pinnal
- Kõrge veeretakistus
9.  Michelin Primacy 3 
Hinne: 8,2

 

- Madal vastupidavus vesiliu tekkele
10. Barum Bravuris 2   Hinne: 8,1

 

- Pikk pidurdusmaa kuival pinnal
- Madal mugavustase

 

 

 

 

11. Bridgestone Turanza T001 Hinne: 7,9

+ Hea vastupidavus vesiliu tekkele

- Ebapiisav juhitavus kuival ja märjal pinnal
- Madal mugavustase

 

 

 

 

 

12.  Toyo Proxes CF2 Hinne: 7,3

+ Kõrge mugavustase 

- Nõrk vastupidavus vesiliu tekkele
- Nõrk haardumine märjal pinnal

 

 

 

 

13.  Nankang ECO-2 Green Sport Hinne: 6,7

+ Madal müratase

- Ebapiisav juhitavus kuival ja märjal pinnal
- Nõrk vastupidavus vesiliu tekkele

 

 

 

 

 

 

« tagasi



hankook
vredestein
nexen
maxxis